دلیل ماندگاری راه امام از نظر نویسنده عرب

دلیل ماندگاری راه امام از نظر نویسنده عرب
چهارشنبه 14 خرداد 1393 - 10:56

نویسنده و پژوهشگر عرب، با اشاره به تأثیر بسیار گسترده و عمیق امام خمینی (ره) در جوامع و امتها، تأکید کرد که آثار و برکات راه ایشان در جهان اسلام همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ندی ایوب" در مطلبی به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) نوشت: در نیمه دوم سال 1902 میلادی شخصی در ایران متولد شد که بعدها سرنوشت ایران و جهان اسلام را تغییر داد؛ و انقلابی را بنیان نهاد که از همان ابتدا تمام قدرتهای سلطه گر و دشمنان آزادی و استقلال ملتها برای نابودیش صف آرائی کردند.
در آن زمان کسی نمی دانست که او روزی با نام امام خمینی شناخته خواهد شد و نیز کسی تصور نمی کرد که او در مقابل سخت ترین قدرتهای جهانی بایستد، و در زمانی که ارزشها دگرگون شده بود، از استقلال کشور و شکوه امت اسلامی دفاع کند.
کم هستند شخصیتهای علمی، فکری و سیاسی که تاثیرات روشن و عمیقی را در جوامع و امتها بر جای بگذارند. زیرا ایجاد چنین تاثیر عمیق و دائمی، نیازمند موفقیت های ویژه و فراگیر است.
امام خمینی از جمله این شخصیتها است که در مسیر امت اسلامی بطور کلی و ملت ایران به خصوص تاثیرات ژرف و عمیقی را بجا گذاشت و کماکان این تاثیرات ادامه دارد.
وجه امتیاز ایشان حضور دائمی اش در میدان و پرداختن به تمام امور مردم است. به همین خاطر حتی یک روز نیز جدا از امت و مردمش زندگی نکرد. هنگام حضور در ایران در کنار مردم و هنگام تبعید همراه با مردم بود. او توانست طبقات مختلف مردم را جذب نماید زیرا ایمان داشت در صورت وجود رهبری که بتواند روح انقلابی و جهاد را در مردم بدمد و اعتماد به نفس را به آنها بازگرداند، امت می تواند سرنوشت خود را تعیین کند.
مرجع بودن را امتیازی برای خود نمی دانست که او را از جامعه جدا کند، بلکه آن را مسئولیتی بزرگ می دانست و این روش او در طول زندگی بود؛ لذا مردم بسیاری نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام با اعتماد و مخلصانه به او پیوستند . او هم مرجع و هم رهبر بود.
علی رغم توطئه های بسیاری که علیه او شد تا او را به مسائل فرعی و جانبی مشغول کند اما هیچکدام از این مسائل او را از دغدغه اصلی اش باز نداشت. در میان رهبران اسلامی در تاریخ معاصر شخصیتی همانند او نیست . او به مبارزه خود ادامه داد در حالی که امت گرداگردش بودند زیرا او را رهبری می دانستند که به خود و راهش اعتماد دارد.
توجه او به مسائل عرفانی و فلسفی او را از امور سیاسی بازنداشت و با تمام اشکال ظلم و استبداد مبارزه کرد. همانطور که مرجعیت دینی و فقاهتش او را از توجه به مسائل مردم و نیازهایشان باز نداشت.
امام خمینی شخصیتی مانند سایر شخصیتهای تاریخی نیست که زمانشان گذشته باشد بلکه برعکس ایشان از جمله شخصیتهائی است که  آثار و برکاتش بر جنبه های بزرگ و مهمی از حیات جهان اسلام به جا مانده است.
او پرچم اسلام و حق را برافراشت تا امور را به مسیر صحیح خود بازگرداند و مواضع صحیح را تبیین نماید . لذا مانند چراغی عقل ها و قلب ها را قبل از بدنها هدایت نمود. راه او می تواند هدیه ای برای صلح و احترام به انسان و کرامتش و حفظ محیط زیست باشد که امروز متشنج  است؛ اگر دنباله رو این راه نباشیم معنای خود را از دست می دهد و به فراموشی سپرده می شود. همانطور که نمی توان منکر روح شد نمی توان فکر و اندیشه را محصور و محبوس نمود.

پربیننده ترین خبرها