حبس صدها کودک زیر 18 سال در بحرین

حبس صدها کودک زیر 18 سال در بحرین
پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 - 12:33

العالم - مرکز حقوقی " صلح " بحرین با هشدار در باره نقض مداوم حقوق زندانیان ، از وجود 461 زندانی زیر 18 سال در زندان های این کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این مرکز با انتشار گزارشی درباره نقض حقوق زندانیان زیر 18 سال ابراز نگرانی کرد و افزود: در ماههای گذشته گزارش های بسیاری درباره اعدام غیرقانونی ، بازداشت براساس قانون مبارزه با تروریسم و به اتهام تجمع ، آشوب و حمله به نیروهای امنیتی منتشر شده و اطلاعات واصله حاکی از وجود 461 فرد زیر 18 سال در زندان های بحرین از سال 2011 تاکنون است.

مرکز صلح بحرین افزود: بیش از 200 فرد زیر 18 سال از ژانویه 2014 تا اواخر آوریل بازداشت شدند که تعدادی از آنها زندانی و برخی دیگر تحت بازجویی هستند که 43 درصد مجموع 461 زندانی زیر 18 سال را تشکیل می دهند ، در حالی که بازداشت افراد زیر هیجده سال همچنان ادامه دارد .

گزارش مرکز صلح بحرین حاکیست : به عنوان مثال فردی 17 ساله به نام جهاد السید عقیل الموسوی روز 30 مه 2014 نزدیک منزلش در روستای سار بازداشت شد در حالی که هیچ جرمی مرتکب نشده بود . جهاد چند بار دیگر بدون هیچ اتهامی بازداشت شد و در تماس با خانواده اش اعلام کرد که براساس قانون مبارزه با تروریسم باید 60 روز تحت بازجویی باشد و از حق داشتن وکیل محروم است.

این مرکز حقوقی بحرینی افزود: لباس شخصی های رژیم حاکم نیز روز اول ژوئن 2014 فِراس محمد رضا الصفار 15 ساله ساکن منطقه حمد را در مسیر مدرسه بازداشت کردند. الصفار متهم به تصویربرداری از تجمعات و سوزاندن لاستیک است و دادستانی کل دستور بازداشت 45 روزه وی را برای بازجویی صادر کرده است. 

مرکز صلح اعلام کرد : بازداشت افراد کم سن و سال مغایر با کنوانسیون حقوق کودک است که دولت بحرین آن را امضاء کرده است و علاوه بر این ؛ این افراد به علت بازداشت بودن از مشارکت در امتحانات مدارس خود محروم می شوند و آینده تحصیلی آنها به خطر می افتد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها