حمله برای تصرف مرقد امامین عسکریین ناکام ماند

پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 - 16:33

حمله عناصر گروه تروریستی "داعش" به شهر سامراء با ده ها خودرو و بولدوزر، برای تصرف مرقد امامین عسکریین (ع) با پایداری نیروهای عراقی ناکام ماند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته شاهدان پس از سیطره تروریستهای داعش بر 5 منطقه شهر سامراء، درگیری های شدیدی در این مناطق صورت گرفت. به گفته این منابع در این حملات تروریستی 51 تن از نیروهای عراقی کشته و یا مجروح شدند.
شاهدان تأکید کردند که عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" با انواع سلاح سنگین و سبک و ده‌ها خودرو و بولدوزر وارد شهر شدند، و چندین مرکز ایست و بازرسی را تخریب کردند.
تروریستها همچنین پرچم سیاه خود را بر فراز چندین مسجد "سامراء" نصب کردند. آنان همچنین ساختمان مرکز جوانان شهر سامراء را نیز که در 2 کیلومتری مرقد امامین عسکریین (ع) قرار دارد، تحت کنترل خود در آورده و پرچم خود را بر فراز آن قرار دادند.
تروریستها همچنین به منزل "عبدالکریم السامرائی" در منطقه سبز حمله کرده و 3 تن از نیروهای امنیتی را به قتل رساندند.
سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از منبعی در پلیس استان "صلاح الدین" تأکید کرد نیروهای مسؤول حمایت از مرقد امامین عسکریین در سامراء حملات تروریستهای داعش به این مکان مقدس را ناکام گذاشتند و به شدت با آنها درگیر شدند.
عناصر مسلح که به قصد تصرف مرقد امامین عسکریین (ع) به آن حمله کرده بودند، با مقاومت نیروهای پلیس مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.
به گفته منابع عراقی، عناصر داعش از بامداد امروز از سمت شهرک "المعتصم" در جنوب استان صلاح الدین وارد شهر سامراء شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
در این حمله یک زن و 5 تن از نیروهای امنیتی کشته و 15 نفر مجروح شدند.
پس از آن، گروه دیگری از نیروهای امنیتی به آن منطقه اعزام شدند تا در صورت حمله مجدد داعش، با آنها مقابله کنند.
پیش از ظهر امروز در پی اصابت چند خمپاره به منطقه "بیجی"، نیروهای عراقی برای جلوگیری از ورود عناصر داعش در این منطقه منع رفت و آمد اعلام کردند. 
امروز همچنین انفجار در مسیر خودروی نیروهای پلیس در منطقه "بیجی" در شمال تکریت در استان صلاح الدین، به کشته شدن 5 تن از نیروهای عراقی منجر شد.
منبعی در عملیات استان صلاح الدین نیز از جلسه فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق با فرماندهان عملیات استان صلاح الدین برای بررسی اوضاع این شهر خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها