نخستین انتقام نتانیاهو از دولت وحدت ملی فلسطین

نخستین انتقام نتانیاهو از دولت وحدت ملی فلسطین
جمعه 16 خرداد 1393 - 12:22

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین، طرح ساخت هزار و 500 واحد مسکونی در شهرک های صهیونیست نشین در قدس و کرانه باختری را با وجود تاکید جامعه جهانی مبنی بر غیر قانونی بودن ساخت آنها، تصویب کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که "بنیامین نتانیاهو" در واکنش به تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین، با پیشنهاد ساخت هزار و 100 واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کرد و این در حالی است که چند روز پیش نیز، با ساخت 400 واحد مسکونی در قدس موافقت کرده بود.
بر پایه این گزارش، واحدهای مسکونی جدید قرار است در شهرک‌های "رامات شلومو" در قدس و شماری از شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری احداث شوند.
"اوری ارئیل" وزیر مسکن و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی، رسما اختصاص اعتبار مالی جدید برای احداث واحدهای مسکونی را واکنشی به تشکیل دولت توافقی فلسطین اعلام کرد.
روسای شهرک های صهیونیست نشین، هفته گذشته در دیدار با نتانیاهو، ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس و کرانه باختری را خواستار شده بودند و وی به برآوردن خواسته های آنان متعهد شده بود.
از سوی دیگر "نبیل ابوردینه" سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت هزار و 500 واحد مسکونی در کرانه باختری را محکوم کرد.
وی گفت: تصویب این طرح در حالی صورت می گیرد که جامعه جهانی از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطینی حمایت کرده است و تل آویو باید بداند که سیاست شهرک سازی این رژیم مردود است.
ابوردینه همچنین هشدار داد که ریاست تشکیلات خودگردان، به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنشی بی سابقه نشان خواهد داد.
دولت وحدت ملی فلسطین به نخست وزیری رامی الحمد الله براساس "بیانیه آشتی" میان جنبش های فتح و حماس تشکیل شده است.
"محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بر اساس مهلت 5 هفته ای مشخص شده در "بیانیه آشتی" برای اعلام دولت جدید، اوایل ماه جاری (خرداد ماه) الحمد الله را مامور تشکیل دولت کرد.
26

پربیننده ترین خبرها