آیا روابط قاهره و دمشق از سر گرفته می شود؟

آیا روابط قاهره و دمشق از سر گرفته می شود؟
دوشنبه 19 خرداد 1393 - 22:59

قاهره (العالم) – بسیاری از مصری ها امیدوارند عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری جدید این کشور، با به دست گرفتن زمام امور، سیاست مصر در قبال سوریه را تغییر داده و دست یاری به سوی سوریه دراز کند و روابط تاریخی قاهره و دمشق را جان تازه ای بخشد.

خبرنگار العالم در قاهره امروز دوشنبه در گزارشی خاطرنشان کرد که طرح و برنامه های زیادی در انتظار موافقت رییس جمهوری جدید مصر است تا روابط تاریخی مصر و سوریه احیا شود.

خبرنگار العالم پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه با کسب اکثریت آرا و نیز پیروزی عبدالفتاح سیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را دو قابلیت مهم برشمرد که از سرگیری روابط تاریخی دو کشور را در شرایط کنونی در اذهان عمومی تداعی کرد.

اینک بسیاری از مصری ها امیدوارند که روابط منتشنج بین سوریه و مصر با روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی متحول شود.

"سوسن ابوحسین" کارشناس بخش عربی مجله مصری "اکتبر" در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: معتقد است که عبدالفتاح سیسی به یاری ملت سوریه بر می خیزد و دست یاری به سوی کشور سوریه دراز خواهد کرد تا جایگاه واقعی خود را در جهان عرب باز یابد.

تلاش برای از سرگیری روابط بین بین ملت و دولت های دو کشور مصر و سوریه، یاری و ساماندهی وضعیت حدود 160 هزار پناه جوی سوری در مصر و گشایش سفارتخانه سوریه با تمام ظرفیت آن از جمله مواردی است که در انتظار موافقت رییس جمهور جدید مصر است.

"محمود بسیونی" کارشناس سیاسی مصری در گفت وگو با العالم با اشاره به این که مصر تمام تلاش خود را برای از سرگیری روابط با سوریه در آینده نزدیک به کار خواهد گرفت، تاکید کرد که کشورش به یاری کشور و ملت سوریه که در جنگ سال 1973 پشتیبان مصر بوده اند، خواهد شتافت.

خبرنگار العالم در پایان تصریح کرد که مردم مصر نیز بازگشت فوری روابط مصر با سوریه به روال عادی را با توجه به جایگاه این کشور در منطقه، یک ضرورت می دانند و از سیسی خواسته اند که برای تضمین امنیت و ثبات مصر، روابط گذشته این کشور با کشورهای منطقه را احیا کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها