مسائل مطرح شده در تماس وزرای خارجه روسیه و عربستان

مسائل مطرح شده در تماس وزرای خارجه روسیه و عربستان
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 12:32

وزرای خارجه روسیه و عربستان در گفتگویی تلفنی، به بررسی اوضاع منطقه و اوضاع سوریه پرداختند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این تماس تلفنی دیروز بر اساس درخواست عربستان انجام شد.
بر اساس این گزارش، "سعود الفیصل" و "سرگئی لاوروف" در این تماس تلفنی مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی و راه حل سیاسی و دیپلماتیک بحران سوریه را بررسی کردند.
همچنین دو طرف در خصوص آینده روابط روسیه و عربستان، برای همکاری های بازرگانی ، اقتصادی و انرژی اعلام آمادگی کردند.
از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد وزرای خارجه روسیه، آلمان و لهستان امروز در چهارمین نشست غیر رسمی خود در سن پترزبورگ مسأله حل بحران اوکراین و سوریه و اوضاع افغانستان را بررسی می کنند.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای افزود حل بحران وخیم داخلی در اوکراین و توقف خونریزی و تلاش حقیقی برای گفتگوی سیاسی در این کشور مورد توجه ویژه خواهد بود.
بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان در این نشست وضع موجود در سوریه و افغانستان و نیز برخی مسائل مهم بین المللی را بررسی خواهند کرد.
وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد این سه وزیر خارجه در نشستشان اجرای توافقنامه های سه جانبه قبل در کالینگراد در می 2011 و در برلین مارس سال 2012 و در ورشو می 2013 را بررسی خواهند کرد. همچنین همکاری های سه جانبه در مسائل مختلف بین المللی برای ایجاد شرایط مثبت سیاسی در اروپا و مدیترانه و نیز روابط روسیه با اتحادیه اروپا و ناتو را بررسی خواهند کرد.
رئیس جمهور روسیه اخیرا در سفر به فرانسه در دیدار با همتای فرانسوی و انگلیسی خود راه حل بحران اوکراین را مورد بررسی قرار داد.
پوتین به دعوت فرانسوا اولاند برای شرکت در مراسم یادبود فرود نیروهای متحدین در نرماندی در خلال جنگ جهانی دوم، به فرانسه سفر کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها