آماده باش کامل ارتش عراق در استان دیاله

آماده باش کامل ارتش عراق در استان دیاله
چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 12:13

یکی از فرماندهان ارتش عراق از آماده باش کامل نیروهای ارتش در استان دیاله خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در پی پخش برخی خبرها در خصوص اینکه برخی از نظامیان ارتش عراق در شهر موصل محل خدمت خود را بدون اطلاع به فرماندهانشان ترک کرده اند، علی الموسوی اعلام کرد: دستورات قاطعی از فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق صادر شده است که بر اساس آن کوتاهی هر کسی که در انجام وظایفشان ثابت شود، مجازات خواهد شد و حتی ممکن است افراد خاطی به اعدام محکوم شوند.
سایت شبکه "العراقیه" به نقل از الموسوی نوشت: نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح  پس از جلسه هیأت وزیران در خصوص بحران موصل و مجازات افراد خاطی تشکیل جلسه داد، و در آن بر ضرورت بازبینی در ساختار نیروهای امنیتی برای آزاد کردن شهر موصل تاکید شد.
در همین حال، ستاد فرماندهی عملیات دجله از آماده باش همه نیروها و تجهیزاتش در استان دیاله خبر داد و از اهالی خواست در صورت وقوع هر گونه حادثه با نیروهای نظامی همکاری لازم داشته باشند.
این ستاد خاطرنشان کرد، اعلام وضع اضطراری در شرایطی که امنیت عمومی تهدید شود، امری طبیعی است.
سرلشکر عبدالامیر الزیدی فرمانده ستاد عملیات دجله در این خصوص گفت: ستاد عملیات همه نیروها و ظرفیتش را برای برخورد با هرگونه حادثه غیر مترقبه ای  در استان دیاله به حال آماده باش در آورده است. اعلام آماده باش در صورتی که امنیت عمومی در معرض خطر باشد امری طبیعی است.
وی با بیان اینکه آنچه در موصل روی داد در دیاله تکرار نمی شود از شهروندان عراقی در استان دیاله خواست با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند تا از هر تلاشی برای اخلال در امنیت و ثبات جلوگیری شود.
الزیدی تاکید کرد: نیروهای امنیتی توانمندی مقابله با هر کسی را که درصدد لطمه وارد کردن به امنیت باشند دارد و با هر اقدام شرارت آمیز علیه امنیت کشور برخورد شدیدی خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها