نظر دارالفتوای مصر درباره اقدامات داعش در عراق

نظر دارالفتوای مصر درباره اقدامات داعش در عراق
جمعه 23 خرداد 1393 - 18:24

مشاور مفتی مصر، اقدامات گروه تروریستی داعش را خدمت به دشمنان اسلام و خدشه وارد کردن به وجهۀ دین مبین دانست و ارتباط با آن را حرام اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ابراهیم نجم" مشاور مفتی مصر امروز جمعه در نشستی مطبوعاتی در مرکز اطلاع رسانی دار الفتوای این کشور گفت: گروهک داعش با تفکر افراطی خود بسیاری از جوانان را گمراه کرده و آنها را به نام دین و دولت اسلامی - که ادعای برپایی آن را دارد- گمراه کرده است و واقعیت این است که اقدامات گروه داعش در واقع تلاش برای لطمه وارد کردن به دین و ویرانی کشور و ریختن خون بندگان است.

به گفته ابراهیم نجم، گروه داعش و سایر گروهها و شبکه های تندرو در استنباط از ادله شرعی و درک خود از آیات و احادیث به گمراهی رفته اند و آنها از نوع برداشت خاص خود از دین برای توجیه مواضع و اقدامات خونین و تندروی خود استفاده می کنند و بایی در خونریزی و صدور فتواهای غیرمعمول در راستای شیوه تکفیری و فساد آمیز خود ندارند.

مشاور مفتی مصر گفت: وابستگی به گروههای افراطی مانند داعش، شرعاً حرام است چرا که آنها برای ویران کردن کشور و لطمه وارد کردن به وجهه اسلام در سطح جهان از طریق اقدامات وحشیانه خود تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: اقدامات داعش اعم از تروریسم و کشتار و خرابکاری درعراق و سوریه و دیگر کشورها به نفع دشمنان اسلام است و برای کشورهای عربی و اسلامی ویرانی و خرابی به همراه می آورد و چه بسا دستاویزی برای مداخله خارجی در این کشورها شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها