آغاز عملیات پاکسازی شهرهای عراق از تروریست‌ها

آغاز عملیات پاکسازی شهرهای عراق از تروریست‌ها
جمعه 23 خرداد 1393 - 22:34

نخست وزیر عراق عصر جمعه در بیانیه‌ای، از شروع عملیات پاکسازی شهرهای مورد هجوم مسلحین تندرو خبر داد و بر انسجام و هماهنگی نیروهای مسلح عراق تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نخست وزیری عراق در این بیانیه آورده است: نیروهای شجاع ما ابتکار عمل را به دست گرفتند و عملیات پاکسازی تمام شهرها از تروریست ها را شروع کرده اند.

نوری مالکی گفت: عراق در یک مرحله مهمی قرار دارد و توطئه ای بزرگ عراق را هدف قرار داده و می خواهد کشور رافدین و مهد تمدنها را به پایگاهی برای تکفیر و تنفر و تروریسم تبدیل کند.

نخست وزیر عراق در ادامه تاکید کرد: ملتی که چنین تاریخ بزرگی دارد و وارث چنین تمدنهایی است و اماکن مقدسه را در خود جای داده، هرگز در مقابل  گروههای گمراه و تکفیری که جز کشتن و تکفیر کار دیگری ندارند، تسلیم نمی شود.

گفتنی است، نیروهای عراقی در تعدادی از مناطق از جمله موصل در 350 کیلومتری شمال بغداد و تکریت در 160 کیلومتری شمال بغداد با حملات هوایی پایگاههای مسلحین را هدف قرار داده اند.

ارتش عراق همچنین مانع ورود تروریست ها به شهر سامراء در 110 کیلومتری شمال بغداد شدند و پیشروی آنها در استان دیالی به سمت شهر بعقوبه مرکز این استان در 60 کیلومتری شمال شرق بغداد را هم متوقف کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها