تحقيق اف بی آی درباره سفر دو آمريكايی به سوريه

تحقيق اف بی آی درباره سفر دو آمريكايی به سوريه
شنبه 24 خرداد 1393 - 15:49

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی ای) اعلام کرد که درباره پرونده دو شهروند آمریکایی که برای جنگ در کنار گروه‌های تندرو به سوریه سفر کردند، تحقیقاتی انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی اف بی ای اظهار داشت که تحقیقاتی درباره این دو شهروند آمریکایی سومالیایی الاصل که از منطقه سنت پاول در ایالت مینیاپولیس برای جنگ در کنار گروه های تندرو علیه نظام بشار اسد به سوریه سفر کردند، صورت می گیرد.

تحقیق درباره پرونده این دو شهروند امریکایی به مثابه ادامه تحقیقی است که در سال 2007 درخصوص ارتباط برخی اشخاص سومالیایی الاصل با ترورسیم، آغاز شد. این اشخاص از همان منطقه سنت پاول در ایالت مینیاپولیس یا برای جنگ در کنار جنبش جوانان وابسته به گروه القاعده و یا برای جمع آوری پول برای این جنبش مزبور، به سومالی سفر کرده بودند.

اخیرا نیز وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال و برخی سازمانهای مخفی آمریکا، تیم های ویژه ای را مامور نظارت بر اینگونه سفرها کردند تا مبادا این آمریکایی های تندرو برای انجام حملاتی در داخل کشور، به آمریکا بازگردند.

دولت آمریکا اخیرا تاکید کرد که شخصی از فلوریدا با نام "منیر محمد ابوصالحه"، نخستین امریکایی است که در حمله ای در سوریه خود را منفجر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها