ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی

ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 16:56

العالم - انتخاب رؤوفين رفلين بعنوان دهمین رئیس رژیم اسرائیل توسط کنست، موجی از اختلافات را در محافل سیاسی صهیونیست ها ایجاد کرد.

به گزارش روز دو شنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: انتخاب یک لیکودی برجسته دستاورد مهی برای کنست بشمار می آید.

"زئیف الکین" نماینده کنست از حزب لیکود در این باره گفت: با انتخاب رفلين خطر بزرگی پشت سر گذاشتیم. در صورتی که کنست به نامزد لیکود برای ریاست جمهوری رای نمی داد، ائتلاف حاکم از هم می پاشید.

گزارشگر اسرائیلی گفت: خصومت "اسرائیل بیتنا" با لیکود به ضرر رفلین شد.

"فاینا کرشنباوم" نماینده کنست از حزب اسرائیل بیتنا در این باره گفت: احزاب راستگرا باید یک فراکسیون واحد تشکیل دهند همانطور که فراکسیونهای چپگرای "اینجا آینده ای است" و "کار" و "میرتس" عمل کردند، اما اگر ایجاد یک فراکسیون واحد ممنوع است آن موضوع دیگری است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: تنها فراکسیونهای دوست رفلین از میان راستگراها و چپگراها به رفلین رای دادند. حریدیمها نیز در دور اول رای گیری به ضرر رفلین عمل کردند.

وی افزود: بعد از انتخاب رفلین بعنوان رئیس جدید اسرائیل برخی اطراف از انتخاب وی انتقاد کردند.

"دان تیخون" رئیس سابق کنست در این باره گفت: زمانی که رفلین نامزد تصدی وزارت دادگستری اسرائیل بود، موفق به تصدی این وزارت نشد؛ هیچ جهتی علت آن را نمی داند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها