علمای اهل‌تسنن بیانیه قرضاوی را محکوم کردند

علمای اهل‌تسنن بیانیه قرضاوی را محکوم کردند
سه شنبه 27 خرداد 1393 - 16:26

شماری از علمای اهل تسنن با تأکید بر حرام بودن هر گونه وابستگی فکری به داعش، ادعاهای یوسف قرضاوی مفتی قطری مصری درباره اوضاع کنونی عراق را محکوم کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "خالد الملا" رئیس جمعیت علمای اهل عراق با اشاره به فتوای این جمعیت و دعوت از شهروندان برای حمل سلاح و مبارزه با داعش و مزدوران اجاره ای، گفت: در این فتوا بر حفظ وحدت عراق تاکید شده و دعوت شده تا با تروریسمی که هم اهل تسنن و هم شیعیان را تهدید می کند مبارزه شود.

وی افزود: در مقابل مواضع علمای عراق، لبنان و مصر مواضع متضادی وجود دارد که از سوی عربستان و قطر است.

وی بیانیه مرکز موسوم به "اتحادیه جهانی علمای مسلمان" را که توسط "یوسف قرضاوی" رئیس این مرکز امضا شده، محکوم کرد و گفت: نقش این اتحادیه طی  10 سال گذشته که عراقی ها با انواع جنایتها روبرو بودند چه بوده است ؟

خالد الملا پرسید: چرا اتحادیه علمای مسلمان از اعمال وحشیانه داعش مانند تجاوز به زنان و بریدن سرها و اعدام جمعی شهروندان انتقاد نمی کند. 

شیخ "محمود الصمیدعی" رئیس اداره اوقاف اهل تسنن عراق هم در اظهاراتی، با دعوت برای برگزاری نشستی ملی جهت بررسی اوضاع امنیتی و رسیدن به  دیدگاهی مشترک، بر ضرورت پاسداری از تمام اماکن مقدس و زیارتی و مراقد امامان و مقدسات اسلامی تاکید کرد.

شیخ "احمد ابو ریشه" رئیس کنفرانس بیداری عراق نیز تأکید کرد: بر خلاف آنچه برخی رسانه ها می گویند کسانی که در الانبار هستند افراد مسلح داعش هستند نه انقلابیون. کسی که منکر این باشد از طرفداران این گروه تروریست است.

دار الافتای "مصر" هم در فتوایی وابستگی به داعش را حرام دانسته و گفته است که این گروه سعی دارد چهره اسلام را در جهان مخدوش کند.

شیخ "ماهر حمود" امام جماعت مسجد قدس در شهر صیدای لبنان نیز با انتقاد از اظهارات قرضاوی در حمایت از گروه داعش؛ سخن او را بی ارزش دانست.

یوسف قرضاوی مدعی شده است که حوادث عراق "انقلاب مردمی" است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها