رؤیای کردستان عراق پس از اعزام نیرو به کرکوک

رؤیای کردستان عراق پس از اعزام نیرو به کرکوک
پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 10:57

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به اقدام منطقه کردستان عراق در اعزام نیرو به کرکوک، از رؤیای این منطقه برای در اختیار گرفتن نفت کرکوک و تشکیل یک کشور مستقل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فرناند وانتیتس" خبرنگار روزنامه "ایندیپندنت" روز پنج شنبه در گزارشی از اربیل عراق نوشت: "شیلان سعیدی" کارگردان 33 ساله‌ای که خودش را یک کرد قومیت‌گرا می‌داند، این رؤیا را در سر داشت که روزی به کرکوک برود.
این خبرنگار انگلیسی مدعی شد که با ورود نیروهای منطقه کردستان عراق به کرکوک، امکان استقلال این منطقه که اکنون به صورت فدرال اداره می‌‌شود، اکنون ملموس‌تر شده است.
وانتیتس خاطرنشان کرد: سعیدی دو روز قبل به کرکوک سفر کرد و گفت که این یکی از بهترین روزهای زندگیش است.
این خبرنگار انگلیسی ادامه داد: بسیاری از کردها نمی‌توانند در زبان احساسشان را به کرکوک بیان کنند و می‌گویند که این امر مربوط به نفت نیست؛ البته این درحالی است نفت نقشی بسیار حیاتی را برای آینده کردها ایفا خواهد کرد.
وی تأکید کرد که میدان نفتی کرکوک چهارمین ذخایر نفتی عراق را تشکیل می دهد و اکنون نیمی از نفت عراق در این شهر تولید می شود.
خبرنگار روزنامه ایندیپندنت ادامه داد: کردها می گویند که با دعوت دولت عراق وارد کرکوک شده اند، ولی ارتش عراق درباره این مسأله ابراز نگرانی کرد به صورتیکه "علی غیدان مجید" فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق این اقدام را "تحولی خطرناک" توصیف کرد.
وانتیتس به نقل از "ریباز زیدباغی" سرمایه دار کرد عراقی نوشت: سیطره بر کرکوک مانع بزرگی را در مسیر استقلال از میان برداشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها