انگلیس فعالیت "داعش" را ممنوع کرد

انگلیس فعالیت
جمعه 30 خرداد 1393 - 08:09

دولت انگلیس فعالیت گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) و هرگونه حمایت از آن را ممنوع کرد و جرم دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت انگلیس فعالیت گروه داعش را که در سوریه و اخیرا در عراق می جنگند، ممنوع کرد.

وابستگی به گروه داعش و درخواست حمایت از آن یا حتی پوشیدن لباس ها یا حمل وسایل واشیاء به طور علنی که به حمایت از این گروه اشاره داشته باشد، اکنون در انگلیس جرم به حساب می آید.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت: این افراد جهادی (افراد مسلح) به طور مستقیم تهدید می کنند که به انگلیس حمله خواهند کرد و وابستگی به گروهک های آنها در انگلیس جرم است.

وی افزود: ما همه کاری برای جلوگیری از رفتن افراد به سوریه و بازگشت آنها –اگر تندرو شده باشند- و حفاظت از امنیت کشورمان انجام خواهیم داد.

دولت انگلیس در کنار گروه داعش، فعالیت چهار گروه دیگر از جمله گردانهای "عبدالله عزام" را ممنوع کرده است.

گردانهای عبدالله عزام به سرکردگی یک سعودی حمله چند ماه پیش به سفارت ایران در بیروت را برعهده داشته بود که در آن زمان برخی گزارشها از ارتباط این گروه با عربستان حکایت داشت.

دولت انگلیس روزانه از تهدید عناصر مسلح فعال در سوریه و عراق علیه امنیت ملی خود سخن می گوید و شمار انگلیسی های وابسته به گروده داعش 450 نفر برآورد می شود.

جیمز بروکنشیر وزیر مشاور در امور امنیت دولت انگلیس به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که تروریسم مرتبط با جنگ در سوریه خطری برای انگلیس در آینده نزدیک است و ممنوعیت فعالیت این گروهها "پیامی قوی" به همراه دارد.

گروه داعش اخیر دامنه فعالیت خود را به طور محسوسی از سوریه به برخی از مناطق عراق گسترش داده است و ارتش عراق هم اکنون درحال نبرد و سرکوب عناصر این گروه هستند.

برخی منابع پیش از این از حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی از گروه داعش خبر داده بودند. مسئولان احزاب مخالف در ترکیه نیز دولت این کشور به ریاست رجب طیب اردوغان را حامی تسلیحاتی گروه داعش دانسته و گفتند که اردوغان ورود عناصر داعش به سوریه و عراق از خاک ترکیه را تسهیل می بخشد و به آنها کمک تسلیحاتی و زخمی های گروههای مسلح را در بیمارستانهای ترکیه درمان می کند.

دولت ترکیه دو روز پیش نیز جبهه تروریستی النصره را که جنایات زیادی علیه شهروندان سوری درخاک این کشور مرتکب شده است، از فهرست تروریسم خارج کرد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها