جزئياتی جدید درباره انفجار لبنان

جزئياتی جدید درباره انفجار لبنان
جمعه 30 خرداد 1393 - 22:11

خبرنگار شبکه العالم در بیروت گزارش داد: درپی وقوع انفجار ظهر امروز در منطقه "ضهر البیدر" در "بقاع" و دستگیری گروهی که درصدد منفجرکردن چهار دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شهر بیروت بودند، تدابیر امنیتی در مناطق مختلف لبنان شدت گرفت.

"فاطمه عواضه" از بیروت گزارش داد: خودروی یاد شده به سمت بیروت حرکت کرده بود، اما نیروهای امنیتی به آن در منطقه صوفر مظنون شده بودند و درنتیجه به منطقه بقاع بازگشت.
وی تصریح کرد: احتمالا این خودرو برای عملیات تروریستی عازم بیروت بود اما راننده آن بعد از احساس مشکوک شدن نیروهای امنیتی به خودرو، به منطقه بقاع بازگشت.
خبرنگار العالم گفت: وقتی نیروهای امنیتی در مرکز ایست و بازرسی در ناحیه ضهر البیدر از راننده خودرو که فردی انتحاری بود، خواستند برای بازرسی خودرو از آن خارج شود، این فرد خود را منفجر کرد.
فاطمه عواضه خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی لبنان اطلاعاتی درباره احتمال انفجار چند خودروی بمبگذاری شده در چند منطقه از خاک لبنان در اختیار دارند. این اطلاعات امنیتی از افرادی بدست آمده است که امروز در یکی از هتل های شهر بیروت دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: این اطلاعات حاکی است که گروه یاد شده قصد منفجر کردن چهار دستگاه خودروی بمبگذاری شده در بیروت را داشت، اما آنها دستگیر شدند و جستجو برای یافتن گروههای دیگری که برای عملیات تروریستی دیگر آماده می شوند، در جریان است.
خبرنگار شبکه العالم گفت: دو نفر از تروریست‌های دستگیر شده در بیروت، تبعه عربستان سعودی هستند.
وی افزود: برخی می گویند که عاملان اجرای انفجار ضهر البیدر لبنانی نیستند.
به گفته فاطمه عواضه، برخی اطلاعات حاکی است که اکثر مجریان اینگونه عملیات تروریستی، عناصر گروه موسوم به "عبدالله عزام" هستند.
وی تصریح کرد: بخش اطلاعات عمومی و نیروهای امنیتی، اطلاعات ارتش و سایر نهادهای امنیتی لبنان درجستجوی این تروریستها هستند.
خبرنگار العالم درپایان خاطرنشان کرد: بمب داخل خودروی منفجر شده بین 25 تا  30 کیلوگرم بود و انفجار آن در مرکز ایست و بازرسی به صورت تصادفی و پس از مشکوک شدن نیروهای امنیتی به آن صورت گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها