گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه

گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه
جمعه 30 خرداد 1393 - 22:34

عمليات ارتش سوريه در منطقه راهبردی "المليحه" در "ريف دمشق" ادامه دارد و نيروهاي ارتش سوريه به پيشرفت هاي قابل ملاحظه ای در چند منطقه دست يافته اند.

مازن سلمو" خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد، بعد از کنترل ارتش سوریه بر مناطقی راهبردی در حومه "درعا" که شامل "مزرعه الغزلان"، "القصر الاحمر" می شود، نیروهای ارتش سوریه به مواضع عناصر مسلح در "انخل" و "داعل" در حومه غربی شهر درعا حمله کردند که براثر آن، شماری از سرکردگان گروه های مسلح به هلاکت رسیدند.
در حومه حلب نیز توپخانه‌های ارتش سوریه مواضع عناصر مسلح وابسته به "جبهه النصره" در منطقه "مارع" و "تل رفعت" را هدف قرار دادند. نیروهای ارتش همچنین سکوهای شلیک موشک و خمپاره تروریست ها را در "بنی زید" و "بستان القصر" منهدم کردند.
"حسن الحسن" کارشناس نظامی سوری به خبرنگار العالم گفت: تلاش نیروهای سوریه بیشتر معطوف به رصد کردن اماکنی است که خمپاره ها و گلوله ها از آن جا شلیک می شود؛ از جمله این مناطق، "بنی زید"، "بستان الباشا"، "بستان القصر" است که عناصر مسلح همه روزه از این مناطق برای اقدامات تروریستی استفاده می کنند.
وی افزود: هر روز اوضاع بهتر می شود و می توان گفت که بخش عمده ای از گروه های مسلح در حلب، در مناطقی محدود تحت محاصره هستند و نابودی آنها زمان می برد.
در "ریف دمشق" نیز عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" 2 نفر از سرکردگان گروه های مسلح در داریا را به اتهام حمایت از آشتی ملی به قتل رساندند، این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه ، تلاش عناصر مسلح برای نفوذ از مناطق "الضمیر" و "جیرود" به سمت "القسطل" را ناکام گذاشتند که درنتیجه همه اعضای این گروه به هلاکت رسیدند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، در"غوطه شرقی" نیز نیروهای ارتش سوریه یکی از ساختمان هایی را که عناصر مسلح گروه موسوم به جبهه النصره در اطراف جسرین درآن پناه گرفته بودند، تخریب کردند که بر اثر آن، سرکرده این گروه به همراه شماری از اعضای آن به هلاکت رسیدند، این تحولات درحالیست که عملیات در منطقه راهبردی الملیحه همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها