معاون اردوغان ارتباط آنکارا با داعش را فاش کرد

معاون اردوغان ارتباط آنکارا با داعش را فاش کرد
شنبه 31 خرداد 1393 - 12:07

معاون نخست وزیر ترکیه به اشتباه درپاسخ به سوالی ارتباط و هماهنگی بین دولت ترکیه و گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی درعراق و شام (داعش) را به طور تلویحی فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بولنت ارينچ" در نشستي خبري در شهر بورسا در تركيه در اشاره به میزان هماهنگی بین دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و سران گروه داعش در عراق و سوریه گفت که گروه داعش ترکیه را هدف قرار نمی دهد.

ارينچ در پاسخ به اين سوال كه آيا گروه داعش - درپی اظهارات منسوب به اعضای این گروه درخصوص تصمیم برای عزیمت به استانبول- قصد دارد تركيه را به "ميداني براي جهاد" تبديل كند، گفت: بیان چنين اظهاراتي از سوي داعش قطعي و تایید شده نيست و حتي درصورت صحت وجود چنين اظهاراتي، مشخص نيست از طرف چه كساني بيان شده است.

معاون نخست وزير تركيه خاطرنشان كرد: مسئولان تركيه به خوبي اهداف و بنیان این گروهها را تجزيه و تحليل مي كنند و با هيچ تهديدي عليه تركيه در قالب این اهداف مواجه نشده اند.

اظهارات بولنت ارينچ كه از افراد نزديك به رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه است، در پاسخ به اتهاماتي است كه "كمال قليچدار اوغلو" رهبر حزب جمهوري این کشور در شانزدهم ماه جاري مطرح كرد.

کمال قلیچدار اوغلو گفته بود: سلاح هايي كه در دست داعش است، از سوي اردوغان فرستاده شده است.

قلیچدار اوغلو همچنين خواستار استعفاي داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه شده بود.

گروه تروریستی داعش در چند روز گذشته و طی هماهنگی با اعضای بقایای رژیم سابق بعث و چند گروه تروریستی دیگر در حمله به برخی از استان های عراق و به تصرف درآوردن چند شهر، علنا به مردم و دولت عراق اعلان جنگ داده است.

تروریست های داعش با هماهنگی برخی دولت های عرب بویژه عربستان و قطر و برخی کشورهای غربی در دو سال گذشته بیشتر در سوریه مشغول اقدامات تروریستی بودند ولی در روزهای اخیر تلاش خود را در عراق متمرکز کرده اند.

ارتش عراق نیز توانسته است عناصر داعش را زمین گیر کرده و ضربات شدیدی را تاکنون به این گروه وارد کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها