بازگشت معنادار بندر بن سلطان در کنار ملک عبدالله

بازگشت معنادار بندر بن سلطان در کنار ملک عبدالله
يکشنبه 1 تير 1393 - 22:19

انتشار تصاویری از "بندر بن سلطان" در کنار پادشاه عربستان آن هم پس از مدتی از برکناری وی از ریاست سازمان اطلاعات این کشور، جنجال بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها در خصوص ارتباط وی با بحرانها و حوادث اخیر منطقه خاورمیانه بر انگیخته است.

 

ديدار رئيس جمهور مصر با پادشاه عربستان در هواپيماي شخصي ملك عبدالله در قاهره

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تصاویر منتشر شده از سفر "ملک عبدالله" به مصر و دیدار نیم ساعته او با "عبدالفتاح سیسی" رئیس جمهور این کشور در فرودگاه قاهره، از همراهی "بندر بن سلطان" با پادشاه عربستان در این سفر پرده برداشت.
ملک عبدالله جمعه گذشته در جریان سفر به مصر، توقفی نیم ساعته در فرودگاه قاهره داشت و در هواپیمای شخصی خود با عبدالفتاح سیسی دیدار و گفتگو کرد.
سایت عربستانی "سبق" خاطرنشان کرد، حضور علنی بندر در کنار پادشاه این کشور قابل پیش بینی بود، زیرا وی همچنان پست دبیرکلی شورای امنیت ملی عربستان را در چنگ دارد.
با این‌حال به عقیده ناظران، همراهی بندر در این سفر که جهت تأکید بر پشتیبانی کامل عربستان از عبدالفتاح سیسی انجام شد، حاکی از نشانه ها و دلایل بسیاری است.
انتشار این تصویر، با واکنشهای متعددی از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است؛ به صورتیکه برخی از کاربران تأکید کرده اند که با وجود برکناری بندر از ریاست سازمان اطلاعات، وی از صحنه دور نمی شود، زیرا او سلاحی سری است و در موقع نیاز از او استفاده می شود.
برخی هم تأکید کرده اند که سفر اخیر پادشاه عربستان علاوه بر رساندن پیام حمایت از مصر، حامل پیام بازگشت بندر بن سلطان به صحنه است.
پادشاه عربستان در فروردین 93 طی حکمی رسما  بندر بن سلطان را از سازمان اطلاعات این کشور برکنار کرد، و سپهبد یوسف ادریسی را به جای وی گماشت.
به گفته برخی کارشناسان، پس از شکست سیاستها و نقشه‌های عربستان در سوریه و بحران‌های به وجود آمده در منطقه، و انزوای ریاض در دنیا به دلیل حمایتهای گسترده از گروه‌های تروریستی، پادشاه عربستان مجبور شد به ظاهر بندر را از صحنه دور کند. در همین رابطه نیز روزنامه "فایننشال تایمز" چاپ انگلیس پس از برکناری بندر بن سلطان به نقل از کارشناسان و ناظران خاطرنشان کرد که "بندر بن سلطان" پس از شکست محسوس (عربستان) در سوریه، و همچنین به دلیل روابط متشنج با واشنگتن، از این سمت برکنار شد.
مسؤولان و محافل رسمی سعودی واکنشی برای تکذیب یا تأیید این مواضع از خود نشان نداده اند.

پربیننده ترین خبرها