اعتراض سوریه به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی

اعتراض سوریه به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی
سه شنبه 3 تير 1393 - 11:41

وزارت خارجه سوریه، حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مواضعی درجنوب این کشور را تجاوزی آشکار توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت این سازمان، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درروزهای یکشنبه و دوشنبه ( 22 و 23 ژوئن) ، به داخل اراضی سوریه تجاوز کرد و این  اقدام تجاوزکارانه، نقض توافق سال 1974 است که به موجب آن نیروهای سوریه و رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان از هم جدا می‌شوند.
وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد که حملات رژیم صهیونیستی و شلیک گلوله های تانک و موشک و پنج حمله هوایی به مواضع نیروهای سوری ، چهار کشته و 9 زخمی برجا گذاشت و خسارت های بسیاری به مناطق مورد حمله و تجهیزات موجود درآن وارد کرد.
بنا به اعلام وزارت خارجه سوریه، این تجاوز جدید رژیم صهیونیستی در راستای حمایت مستقیم دشمن از گروه های مسلح تروریستی در منطقه ای رخ داده است.
بر اساس این بیانیه، همراه با پروازهای جنگنده های دشمن صهیونیستی، گروه های تروریستی نیز به مواضع نیروهای سوری حمله کردند، که این حملات ناکام گذاشته شد.
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که این حملات را که به منزله نقض آشکار توافقها، و حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی فعال در این منطقه است، محکوم کند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد، حمله رژیم صهیونیستی مقابل دیدگان "اروه لادسو" معاون دبیر کل در امور عملیات حافظ صلح روی داد، که در اتاق عملیات نیروهای سازمان ملل برای نظارت بر منطقه جدایی نیروها در جولان ( اندوف ) حضور داشت.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مدعی شد که حمله به مواضع ارتش سوریه، در پاسخ به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن دو غیرنظامی دیگر بر اثر حمله ای از جانب سوریه صورت گرفت.
رژیم صهیونیستی در این بیانیه ادعا کرد، مواضعی که مورد حمله قرار گرفت، مقرهای نظامی کل سوریه و سکوهای شلیک موشک بوده و این حملات به مواضع یاد شده خسارت زده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها