گزارش العالم ازپیشروی ارتش سوریه در قلمون

گزارش العالم ازپیشروی ارتش سوریه در قلمون
چهارشنبه 4 تير 1393 - 22:49

خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد که ارتش این کشور در چارچوب عملیات گسترده برای پاکسازی قلمون، به نزدیکی های جرود عرسال در مرز لبنان رسیده، و دهها تن از تروریست های جبهه النصره را در این منطقه به هلاکت رسانده است.

بنابر این گزارش، اهمیت عملیاتی که در حال حاضر در جرود جریان دارد، از جنگ قلمون که چند ماه قبل انجام شد کمتر نیست، زیرا نیروهای ارتش سوریه بعد از سیطره بر تپه های استراتژیک جرود قاره و با رسیدن به نزدیکی های جرود عرسال به صورت مستقیم با تروریست ها روبرو می شوند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار العالم، ارتش سوریه مرکز تحرکات تروریست ها در نوار مرزی جرود را زیر آتش گرفته است. این منطقه از جرود طفیل و عسال الورد در شمال تا جرود عرسال ادامه دارد. ارتش به وسیله توپخانه گروه های مسلح در حال فرار را هدف گرفته و تعدادی از تروریست های جبهه النصره را در یک کمین در جرود عسال الورد به هلاکت رساند.
حسن الحسن کارشناس نظامی به خبرنگار العالم گفت: در این عملیات از تاکتیک جدید استفاده کردیم به این ترتیب که به گروه های تروریست طوری القا کردیم که می توانند در صورت بازگشت به این مناطق دوباره آن را به اشغال خود در آورند و به این ترتیب آنها از مخفیگاه های خود بیرون آمده و در تیررس ارتش قرار گرفتند.
ارتش با به دست آوردن اطلاعات لازم توانست با حمله به مقر فرماندهی تروریست ها در الحاره الغربیه در منطقه الزبدانی عملیات موفقیت آمیزی را به انجام برساند. تروریست ها از این منطقه به عنوان مرکز ارتباط و توزیع نفرات برای مناطق مختلف استفاده می کردند.
این گزارش همچنین حاکی است که تروریست های گروه موسوم به جبهه الاسلامیه به دنبال درگیری های فزاینده داعش و جیش الاسلام از الملیحه به دوما عقب نشینی کردند. در این درگیری ها ابوالولید سرکرده سعودی جبهه النصره در "عربین" به همراه تعدادی دیگر از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها