براساس نتایج مطالعات؛

یک چهارم کودکان عربستان درمعرض آزار جنسی قرار دارند

یک چهارم کودکان عربستان درمعرض آزار جنسی قرار دارند
پنج‌شنبه 5 تير 1393 - 12:51

مطالعات نشان می دهند که یک چهارم کودکان عربستان در معرض آزار و اذیت جنسی قرار دارند و 90 درصد از عاملان آن نیز افراد آشنا هستند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ریم العسیری استاد رشته آموزشهای مهد کودک در دانشگاه ملک خالد به پدران و مادران هشدار داد که کودکان خود را با راننده تنها نگذارند؛ زیرا این امر آنها را در معرض خطر و احتمال آزار و اذیت جنسی و یا ضرب و شتم راننده قرار می دهد که اتباع خارجی هستند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مطالعات نشان می دهد خانواده ها نود درصد از عاملان آزار جنسی کودکان را می شناسند. مرکز"امیر جلوی بن مساعد" برای رشد کودک، میزان اعلام شده تجاوز جنسی را بالغ بر 5.22درصد عنوان کرده است؛ بدین معنا که از مجموع چهار کودک، یک کودک در معرض آزار و اذیت جنسی قرار می گیرد که این امر نشان می دهد آزار و اذیت جنسی به یک پدیده تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین علل گسترش تجاوز به کودکان، مساله گسترش ابتذال با تمام اشکال آن به همراه انحطاط ارزشها و تعدد راههای ارتباط است که ممکن است کودک را با آزار جنسی مواجه کند. ممکن است کودک - در حالی که در حال گفتگو و یا مشغول بازی های چند نفره در شبکه اینترنت است- مورد آزار و اذیت لفظی قرار گیرد. وسایل ارتباط جمعی در جلب توجه مربیان به این پدیده سهیم بوده است.

استاد دانشگاه ملک خالد اظهار داشت: تنها کودکان در معرض تجاوز جنسی قرار ندارند بلکه زنان و معلولان نیز با چنین پدیده ای مواجه هستند. 

پربیننده ترین خبرها