مقابله پلیس کوزوو با وابستگان تروریست های داعش

مقابله پلیس کوزوو با وابستگان تروریست های داعش
جمعه 6 تير 1393 - 15:04

العالم - پلیس کوزوو دیروز (پنجشنبه) از بازداشت 3 شهروند آلبانیایی مظنون به دست داشتن در تاسیس تشکیلات تروریستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، پلیس کوزوو در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ویژه پلیس این کشور درعملیاتی با نام "هیت" در بامداد روز پنجشنبه موفق شدند سه مظنون به دست داشتن در راه اندازی تشکیلات تروریستی و اقدام به جذب نیرو را در جنوب کوزوو دستگیر کنند.

در این بیانیه بدون اشاره بیشتری به جزئیات آمده است:  پلیس در این عملیات برخی از مواد تبلیغاتی، تجهیزات فنی و نظامی را در آپارتمانهای وابسته به مظنونان مصادره کرده است. این افراد جهت بازجویی به مرکز پلیس در بریشتینا  منتقل شدند.

در همین حال وب سایت "اکسپرس" گزارش داد: "این سه مظنون بخشی از گروه  150 نفره در کوزوو بودند که برای پیوستن به تروریست های داعش در سوریه آماده می شدند.

اکسپرس افزود: گمان می رود که این عناصر تروریست از سوی گروهک موسوم به دولت اسلامی عراق و شام "داعش" عضوگیری شده و به تازگی به کوزوو برگشته بودند که سرویس اطلاعات منطقه کوزوو موفق به رهگیری تماسها و طرحهای آنها شد.

این پایگاه خبری در ادامه می نویسد: مظنونان برای نشان دادن مخالفت خود با سیاست های دولت غربگرای کوزوو، در حال اجرای طرح حملات انتحاری در مناطق شلوغ بودند تا قربانیان و تلفات زیادی بر جای بگذارد.

هزاران تروریست اروپایی - آمریکایی هم اکنون در حال جنگ با مردم و ارتش سوریه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها