بیشتر سرکردگان داعش "خارجی" هستند

بیشتر سرکردگان داعش
يکشنبه 8 تير 1393 - 18:29

شمار زیادی از عناصر گروهک تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) را تروریست‌هایی از سایر کشورها تشکیل می دهند که این افراد، بخش مهمی از سرکردگان این تشکیلات تروریستی در سوریه و عراق هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز تحقیقات استراتژیک "سوان گروپ" که مرکز آن در نیویورک است، در گزارشی تحت عنوان "تروریست های خارجی در سوریه" اعلام کرد: شمار تروریست های خارجی که در طی سه سال گذشته وارد سوریه شده اند، بیش از دوازده هزار نفر و بیش از شمار تمامی افراطیونی است که در طول دوره اشغال 10 ساله افغانستان توسط شوروی سابق، وارد آن کشور شده بودند.

در این گزارش که ریچارد پاریت، دیپلمات و مزدور اطلاعاتی سابق انگلیس آن را تهیه کرده، آمده است: تروریست ها، از 81 کشور در سراسر جهان به سوریه و عراق می آیند و بیشتر اعضای این گروهک از اتباع کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا هستند.

"فیلیس دکرگف" هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا، در ماه آوریل گذشته، شمار کسانی را که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای شرکت در جنگ به سوریه رفته اند، 2000 نفر تخمین زده بود. این در حالی است که براساس تخمین وی، شمار این افراد در سال گذشته، از 500 نفر فراتر نمی رفت.

براساس اطلاعات به دست آمده توسط تهیه کنندگان این گزارش، اتباع تونس با حدود 3000 نفر در صدر فهرست تروریست های مذکور از نظر تعداد قرار دارند. پس از آنها، عربستانی ها با آمار مشابه (حدود 3000 نفر) قرار دارند و در ادامه مغربی ها با 1500 نفر و الجزائری ها با 200 نفر در رتبه های بعدی جای می گیرند. پس از آنها نیز اتباع کشورهای غیر عرب زبان از جمله فرانسه با 700 نفر، انگلیس با 400 نفر، روسیه با 800 نفر، ترکیه با 400 نفر، استرالیا با 150 نفر، دانمارک با 100 نفر و امریکا و دانمارک هر کدام با 70 نفر قرار دارند.

این گزارش خاطرنشان می کند شش درصد از تروریست های خارجی عضو تشکیلات تروریستی (داعش) که از اروپا وارد سوریه و عراق شده اند افراد نومسلمان هستند. همچنین بیشتر کسانی که از کشورهای غیر اسلامی به عضویت گروهک مذکور درآمده اند، از نسل دوم یا سوم مهاجران مسلمان در آن کشورها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها