هلاکت 142 تروریست و انهدام 51 خودرو داعش

هلاکت 142 تروریست و انهدام 51 خودرو داعش
يکشنبه 8 تير 1393 - 18:42

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد در جریان عملیات ارتش، 142 تروریست به هلاکت رسیدند و 51 دستگاه خودروی آنان منهدم گردید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر قاسم عطا گفت: 102 سورتی پرواز نیز در بیست و چهار ساعت گذشته انجام شده است که در آن ضربات به سابقه ای به تروریست ها وارد شده است.
به گفته وی، حملات هوایی نیروی هوایی عراق به وارد آمدن تلفات سنگین در میان عناصر مسلح منجر شده است.

وی همچنین افزود: دانشگاه تکریت به طور کامل از عناصر داعش پاکسازی شده است و نیروهای امنیتی، تمهیدات لازم را برای تأمین امنیت آن اتخاذ کرده اند و پرچم عراق بر فراز آن به اهتزاز درآمده است.
به گفته سرلشکر عطا، نیروهای امنیتی در محورهای مختلف با هدف پاکسازی شهر در حال پیشروی هستند.

سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق، در ادامه اعلام کرد: نیروهای امنیتی بسیار به خوبی عمل کرده اند و امنیت مسیرهای سامرا – تکریت و بغداد – سامرا به طور کامل تأمین شده است و در عملیات پاکسازی راهها، صدها بمب کار گذاشته شده در کنار جاده ها، خنثی شده است.

قاسم عطا با اشاره به پاکسازی شهرک دلی عباس و روستاهای اطراف آن در 40 کیلومتری شرق بعقوبه خاطرنشان کرد: در این عملیات با هماهنگی نیروی هوایی ارتش و نیروهای داوطلب مردمی، 12 تروریست عضو گروهک داعش به هلاکت رسیدند.

در بخش دیگری از اظهاراتش، قاسم عطا، با رد ادعای یکی از سران عشایر همپیمان داعش مبنی بر نزدیک شدن افراد مسلح به بغداد، گفت: این ادعاها، آرزو و خواب پریشانی بیش نیست و سزاوار رد نیست.

یادآور می شود یک منبع امنیتی، در استان صلاح الدین اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی، بیشتر بخش های شهر تکریت را از عناصر داعش پاکسازی کرده اند و نیروهای امنیتی در پایگاه "سپایکر" در داخل شهر مستقر شده اند.

همچنین سرلشکر ستاد فاضل برواری، فرمانده تیپ طلایی ارتش عراق، روز شنبه از ورود نیروهای امنیتی به شهر تکریت در استان صلاح الدین خبر داده و اعلام کرده بود که نیروهای مذکور عملیات خود را با هدف پاکسازی کلیه مناطق از سلطه داعش، ادامه خواهند داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها