قیمت باورنکردنی نفت سرقت شده از سوریه در ترکیه

قیمت باورنکردنی نفت سرقت شده از سوریه در ترکیه
چهارشنبه 11 تير 1393 - 12:54

معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه فاش کرد نفت سرقتی سوریه به قیمت 2 دلار به ترکیه فروخته می شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،  روزنامه "الوطن" سوریه به نقل از "حیان سلمان" نوشت: طی هفته گذشته هر بشکه نفت که از چاه های نفت شمال سوریه به سرقت رفته بود، به قیمت ۲دلار به رجب طیب اردوغان «سارق ترکیه ای» فروخته شده و اردوغان نیز آن را به مبلغ ۴۰ دلار به یکی از دلال های فرصت طلب ایالات متحده فروخته است، که او نیز هر بشکه نفت را به مبلغ ۱۲۰ دلار در بازارهای جهانی به فروش رسانده است.
حیان سلمان تصریح کرد: این سرقت ها چند سال قبل نیز وجود داشت و شامل دزدی حبوبات، محصولات و صنایع و تأسیسات موجود در مناطق مرزی ترکیه بوده، همچنین ساختمانهای اداری سوری در این مناطق به آتش کشیده می شد.
وی افزود: هدف از این اقدامات تخریب اقتصاد سوریه تا حد امکان است، و همه کارها بر اساس یک طرح دقیق و برنامه ریزی شده انجام شده و همه جوانب و جزئیات داخلی و خارجی آن به صورت یکسان در نظر گرفته شده است.
این مقام مسؤول سوری در یک سخنرانی  با عنوان «تأثیر بحران بر اقتصاد سوریه» در شرکت ارتباطات سوریه گفت: ‌یک بانک در شهر جده عربستان وظیفه جمع آوری ارز سوری را از لبنان، عراق و اردن و برخی از نفوس مریض بر عهده گرفته است، تا از این طریق بتواند در حد امکان ارزش واحد پول سوریه را کاهش دهد. البته نقش تاجران بحران و تحریم‌های اقتصادی را که سایه آن بر اقتصاد سوریه سنگینی می کند، انکار نمی کنیم اما در نهایت نتوانستند به هدف خود دست یابند.
حیان سلمان تصریح کرد: توطئه ای که علیه سوریه صورت گرفته بود همه چیز را مورد هدف قرار داد اما تمرکز اصلی آن اساسا بر روی پروژه های کوچک و متوسط است؛ زیرا این پروژه ها به مثابه ستون فقرات اقتصاد سوریه بوده و بیش از ۶۵درصد از آن را تشکیل می دهد؛ این توطئه با معامله گاز بین کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه شکل گرفته است، و بعد از آن "تخریب سیستماتیک" آغاز شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها