پژوهشگر عربستانی: سید حسن نصرالله قهرمان است

پژوهشگر عربستانی: سید حسن نصرالله قهرمان است
چهارشنبه 11 تير 1393 - 14:17

پژوهشگر عربستانی دبیرکل حزب الله لبنان را یکی از قهرمانان عرب توصیف کرد و گفت، "سید حسن نصرالله" قهرمانی ملی، عربی و اسلامی و یک مجاهد و مبارز است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حسن فرحان المالکی"  در اظهاراتی تأکید کرد: نمی توان حزب الله را با داعش یا جبهه النصره مقایسه کرد زیرا نیروهای حزب الله تنها با نظامیان می جنگند، و منش حزب الله موجب شده تا رفتاری متفاوت با داعش و النصره و گروه موسوم به ارتش آزاد در سوریه داشته باشد.
روزنامه اینترنتی "سبق" که در عربستان منتشر می شود، درباره این پژوهشگر نوشت: المالکی کسانی را که او را شیعه معرفی می کنند ناصبی‌های پنهان می داند؛ او خود را مردی پژوهشگر، پرسشگر و متواضع می داند، که آماده است تا در خانه‌اش را به روی هرکسی که به دنبال آموختن است، بگشاید؛ او می گوید که ناصبی ها در بین جریان سلفی نفوذ کرده اند و هر کس که او را شیعه می داند ناصبی است.
المالکی با تمجید از علمای شیعه گفت: آنها متواضع و شنوا و دارای دیدگاهی بلند هستند، و بر خلاف علمای فرقه زیدیه و صوفیه و اباضیه، با عموم مردم پیوند دارند.
وی درباره درخواست مفتی عربستان "عبدالعزیز آل الشیخ" از او برای توبه کردن، اظهار داشت: این درخواست از سوی من بود هنگامی که در سال 1423 همراه با کتابها و متن سخنرانی هایم به دفتر مفتی رفتم، زیرا تصویری تحریف شده ایجاد شده بود.
المالکی افزود: من با کمال آرامش به او گفتم اینها میراث من است آنها را مطالعه کنید و اشتباهاتش را به من بگوئید. ولی مفتی جواب منفی داد و گفت، به درگاه خدا توبه کن از هر چیزی توبه کن، یعنی هر چه نوشته ای باطل است؛ اما من پاسخی دریافت نکردم و خودم خواستم که من را به دادگاه شرعی بفرستند و این اشتباه بزرگی از سوی من بود. مفتی با این درخواست من موافقت نکرد و دیدار من با مفتی بی نتیجه ماند؛ با درخواست مباهله من نیز مخالفت کردند.
وی در خصوص علت برکناریش از تدریس گفت: در تاریخ 28/4/1424 از تدریس کنار گذاشته شدم، و 9 سال است که از دادگاه می خواهم که به این موضوع رسیدگی کند. آخرین حکم قضائی برکناری از تدریس بود. دو مسأله‌ای که بخاطر آن از آموزش برکنار شدم یکی انجام پژوهش های علمی به رسمیت شناخته شده توسط مدیر آموزش، و دیگری مرخصی های استعلاجی بود.
المالکی این حکم را کاملا ظالمانه دانست.

پربیننده ترین خبرها