داعش 25 تن از عناصر جیش الاسلام را گروگان گرفت + فیلم

چهارشنبه 11 تير 1393 - 17:11

درگیری گروه های مسلح تروریست با یکدیگر در سوریه به ویژه در الغوطه الشرقیه واقع در حومه دمشق همچنان به شدت ادامه دارد.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" اعلام کرد که از خیانت شماری از گروهک های وابسته به این گروه و بیعت محرمانه آنها با گروه  تروریستی داعش، غافلگیر شده است.
عناصر داعش، 25 تن از عناصر گروه جیش الاسلام را در منطقه میدعا واقع در غوطه شرقی دمشق به اسارت گرفتند؛ و در این میان "زهران علوش" سرکرده گروه جیش الاسلام از سه حمله ناکام تروریستی، جان سالم به در برد.
"غسان یوسف" تحلیل گر سیاسی سوری روز چهارشنبه به شبکه خبری العالم گفت: درگیری های عناصر مسلح داعش و گروه موسوم به جیش الاسلام در غوطه شرقی و به ویژه در دوما، مساله تازه ای نیست و این گروه ها مدت ها است که با یکدیگر درگیرند.

از سوی دیگر، با شروع مرحله دوم سازش گروه های مسلح با ارتش سوریه، گروه تازه ای از عناصر مسلح، خود را به مراجع ذیربط تسلیم کردند و در این میان با تکیه بر اطلاعات شماری از شهروندانی که از اسارت عناصر مسلح گریخته بودند، تعدادی تونل زیرزمینی در جوبر شناسایی شد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: در منطقه جوبر، تونل های متعددی وجود دارد و عناصر مسلح، افراد بسیاری را گروگان می گیرند تا از آن ها در کندن تونل ها بیگاری بکشند و گاهی آن ها را مجبور می کنند تا ساعت های زیادی به کار مشغول باشند.

در این میان، درگیری ارتش سوریه با عناصر مسلح در مناطق مختلف همچنان ادامه دارد و در این درگیری ها شماری از عناصر مسلح جبهه النصره از چند کشور عربی به هلاکت رسیدند.
در این درگیری ها، بیش از 20 تن از عناصر مسلح، در حال عملیات در کشتزارهای الطباخه در منطقه الملیحه واقع در غوطه شرقی به هلاکت رسیدند.
واحد توپخانه ارتش سوریه نیز استحکامات جبهه النصره و گروه اجناد الشام را در اطراف مناطق سبقا و جسرین هدف قرار داد.
سرکرده جبهه النصره در منطقه غربی نیز در حمله ارتش سوریه به مقر این گروه در کفربطنا به هلاکت رسید.

1-22:56
26

پربیننده ترین خبرها