هشداربه اروپایی ها درباره سرمایه گذاری در شهرکهای صهیونیستی

هشداربه اروپایی ها درباره سرمایه گذاری در شهرکهای صهیونیستی
پنج‌شنبه 12 تير 1393 - 11:55

العالم - برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در واکنش به عملکرد اشغالگران در توسعه شهرکهای صهیونیستی، توقف سرمایه گذاری در شهرکها را از اتباع خود خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، صهیونیستها این اقدام را به تلاشهای جدید جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای از سرگیری مذاکرات ربط دادند.

گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: پس از اخطار فرانسه به شهروندان فرانسوی برای عدم سرمایه گذاری در شهرکها، وزارت امور خارجه ایتالیا و اسپانیا نیز بیانیه مشابهی را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که شهرکهای اسرائیلی ساخته شده درقدس شرقی و بلندیهای جولان بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی هستند. بنابراین سرمایه گذاری در این مناطق ممکن است در نتیجه توافقنامه سازش که در آینده متبلور شود تبعاتی در پی داشته باشد و در صورت صدور حکم قضایی برای تخلیه این منطقه دفاع کشورهای اروپایی از سرمایه گذاران اروپایی دشوار خواهد بود.

گزارشگر اسرائیلی گفت: در عین حال اروپاییها تاکید کردند که در این زمینه تحریم و مجازاتی وجود ندارد و اروپایی ها در صدد لطمه زدن به همکاری مشترک با اسرائیل در چارچوب مرزهای تعریف شده آن نیستند.

سفیر اتحادیه اروپا در این باره درگفتگو با خبرنگاران اسرائیلی گفت: کاسه صبر اتحادیه اروپا از بی توجهی به مسأله شهرکسازی لبریز شد و در صورت ادامه روند شهرکسازی کشورهای دیگری نیز به سرمایه گذران خود در شهرکهای اسرائیلی هشدار می دهند.

پربیننده ترین خبرها