نوجوان فرانسوی در بازگشت از سوریه بازداشت شد

نوجوان فرانسوی در بازگشت از سوریه بازداشت شد
جمعه 13 تير 1393 - 10:00

العالم - ماموران امنیتی دولت فرانسه یک نوجوان 17 ساله را پس از بازگشت به کشور از جنگ سوریه در فرودگاه "نیس" بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جنگجوی فرانسوی که چندین ماه سابقه فعالیت در گروه های تروریستی مسلح سوری علیه نظام سوریه را داشت، به محض ورود به فرانسه به اتهام چندین فقره جرم عمدی بازداشت شد.

"مارتن برادل" وکیل این نوجوان جنگجو به خبرگزاری فرانسه گفت: وی ساکن شهر "نیس" در جنوب شرقی فرانسه است و به همراه پدرش که در مناطق مرزی ترکیه – سوریه در جستجوی وی بود، به کشور بازگشته است.

این فرد از استانبول وارد فرودگاه نیس شد و به محض ورود به فرودگاه بازداشت شد. پیوستن به گروه های تبهکار، ارتکاب جرم عمدی و ارتباط با یک گروه تروریستی از مهمترین اتهامات این تروریست فرانسوی عنوان شده است.

در همین حال یک منبع قضایی از دستگیری تروریست دیگری خبر داد که نخستین شهروند فرانسوی است که در عملیات اعدام شهروندان سوری دست داشته است. این ستیزه جو با پذیرش پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه، چنین اتهامی را تکذیب کرده است.

به گفته این منبع، این تروریست فرانسوی به همراه برادر 23 ساله اش که هنوز در سوریه به سر می برد، برای نبرد علیه حکومت بشار اسد رهسپار این کشور شده و به گردان پیکارجویان فرانسوی زبان پیوستند.

تهدید حضور پیکارجویان اروپایی در بحران سوریه با مسئله "مهدی نموش" که دارای تابعیت الجزایری – فرانسوی بود بیشتر نمایان شد. این تروریست بیش از یکسال در کنار اسلامگرایان افراطی در سوریه جنگید. وی متهم به تیراندازی در داخل موزه یهودیان در بروکسل است. در این تیراندازی که در 24 مارس روی داد 4 نفر کشته شدند.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه هشدار داده است شبه‌نظامیانی که در سوریه هستند پس از بازگشت به کشورشان یک تهدید امنیتی بی‌سابقه محسوب خواهند شد.بر پایه گزارش‌ها، شمار این افراد پیش از این بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر برآورد شده است.

مقام های کشورهای غربی نگرانند شبه‌نظامیانی که مهارت‌های نظامی را در سوریه آموخته‌اند به کشورهای خود بازگردند و دست به حملات تروریستی بزنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها