خبرنگار العالم: 40 فلسطینی در قدس زخمی شدند

خبرنگار العالم: 40 فلسطینی در قدس زخمی شدند
جمعه 13 تير 1393 - 19:30

خبرنگار شبکه خبری العالم از زخمی شدن بیش از 10 شهروند فلسطینی در شهر اشغالی قدس خبر داد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در شهر اشغالی قدس روز جمعه در خبری فوری اعلام کرد: در درگیری نیروهای اشغالگر و شهروندان فلسطینی در شهر اشغالی قدس تاکنون بیش از 40 فلسطینی زخمی شده اند.

وی افزود: این درگیری ها درپی برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید محمد ابوخضیر نوجوان فلسطینی در محله شعفاط روی داد.

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی بویژه جوانان در مراسم تشییع پیکر این شهید با وجود محدودیت های شدید رژیم صهیونیستی شرکت کردند.

پیکر این نوجوان شهید به مسجد روستا، مکانی که دو روز پیش از آنجا ربوده شده بود؛ منتقل شد و سپس بر دوش جوانان به چادر عزداری انتقال یافت که برایش در مرکز منطقه جهت ادای نماز میت برپا شده بود.

شهرک نشینان صهیونیست پیشتر این کودک فلسطینی را ربوده و شکنجه کردند که در نهایت جان سپرد. نیروهای اشغالگر پیکر محمد ابوخضیر را با دو روز تاخیر برای خاکسپاری تحویل خانواده اش دادند.

شاهدان عینی گفتند که از صبح امروز جمعیت زیادی از ساکنان شهر قدس و ساکنان کرانه باختری برای استقبال از پیکر شهید ابوخضیر و شرکت در مراسم تشییع جنازه وی به این منطقه آمدند.

شرکت کنندگان در این مراسم با برافراشتن پرچم های فلسطین و سردادن شعار، خواستار گرفتن انتقام خون این شهید، توقف مذاکرات سازش و هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل شدند.

نیروهای اشغالگر قدس با مسدود کردن ورودی های منطقه با موانع نظامی؛ در صدد جلوگیری از ورود جمعیت به منطقه بودند اما در نهایت ناکام ماندند.

درگیریها از دو روز پیش درپی اعلام شهادت ابوخضیر آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و به همه مناطق شهر اشغالی قدس مانند العیسویه، جبل المکبر، صورباهر و الطور گسترش یافته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها