تروریستهای سعودی، نخستین شکار سوخوها در عراق

تروریستهای سعودی، نخستین شکار سوخوها در عراق
شنبه 14 تير 1393 - 11:22

در نخستین حمله نیروی هوایی ارتش عراق با جنگنده های سوخوی روسیه، 82 تروریست از جمله چند تبعه سعودی و چچنی به هلاکت رسیدند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، جنگنده های سوخو، که به تازگی روسیه به دولت عراق تحویل داده است، دیروز به مخفیگاه های داعش در منطقه الشرقاط واقع در شرق شهر موصل حمله کردند و 82 تن از آنان را به هلاکت رساندند.
هلاکت 60تروریست داعش
نیروی هوایی عراق همچنین 60 تن از تروریستهای داعش را در حمله به مخفیگاه های این گروه در منطقه العبد واقع در شمال غربی استان بابل به هلاکت رساند.
ارتش عراق، که سیاست مشت آهنین را در برخورد با داعش در دستور کار قرار داده است، به دستاوردهای مهمی نائل آمده و مناطق گسترده از تکریت مرکز استان صلاح الدین را آزاد کرد.
حمله ناکام به پالایشگاه بیجی
این مساله، داعش را به انتقامجویی از طریق یورش به پالایشگاه بیجی واداشت که نتیجه این حمله، چیزی جز هلاکت ده ها تن از عناصر این گروه تروریستی نبود.
عملیات ارتش عراق برای پاکسازی استان صلاح الدین از عناصر تروریست داعش همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش عراق توانستند با پشتیبانی نیروی هوایی، شماری از عناصر داعش را به هلاکت رسانده و خودروهای آن ها را منهدم کنند.
ناظران سیاسی، عملیات جدید ارتش عراق را به مثابه مقدمه ای برای ورود به استان نینوا و پاکسازی آن از  تروریستهای بعثی و تکفیری می دانند.

یگان "شیرهای عشایر" علیه داعش در موصل
"عبدالزهره آل ماجد" نویسنده و تحلیل گر سیاسی عراقی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: در موصل، جبهه ای داخلی توسط عشایر عراقی تشکیل شده است که از میان آن ها می توان به یگان "الاسود" (شیرها) اشاره کرد. این یگان، عناصر داعش را به صورت تدریجی و در عملیاتی سازمان یافته به هلاکت می رساند و این مساله، زمینه ساز سرعت ِبخشیدن به آزادی شهرمان موصل، از چنگ عناصر داعش خواهد شد.
هلاکت 10تروریست داعش در کرکوک
نیروی هوایی ارتش در عملیاتی در کرکوک، تانکرهای داعش را که حامل نفت خام سرقت شده بود، به آتش کشید و ده تن از عناصر مسلح داعش را در منطقه الحویجه به هلاکت رساند.
ائمه جمعه استان های مختلف عراق نیز دیروز بر ضرورت پایبندی به پشتیبانی از ارتش و نیروهای مسلح برای برطرف کردن خطری که عراق را تهدید می کند، تاکید کردند و پیشبرد فرایند سیاسی به منظور حمایت از امنیت و ثبات کشور را خواستار شدند.
شیخ "جلال الدین الصغیر" خطیب جمعه مسجد براثا گفت: مردم، باید هر چه بیشتر با یکدیگر متحد شوند تا جلوی تلاش های خبیثانه ای که بی هیچ شکی خیانت به تمام عراق است، گرفته شود و این کشور زخم خورده نجات یابد.
4-22:41
26

پربیننده ترین خبرها