حزب الله لبنان خواستار همبستگی با ملت فلسطین شد

حزب الله لبنان خواستار همبستگی با ملت فلسطین شد
شنبه 14 تير 1393 - 17:55

در سایه تداوم حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن سکوت بین المللی در برابر جنایات صهیونیست ها،خواستار همبستگی با مردم مظلوم فلسطین شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان در این بیانیه آورده است: ساعتی از زندگی مردم فلسطینی نمی گذرد که در معرض انواع تجاوزگری رژیم صهیونیستی قرار نگیرند. یا از سوی شهرک نشینان با کمال خونسردی کشته می شوند یا تحت سرکوب خشونت بار و حملات مستمر قرار دارند. این در حالی است که ملت فلسطین با مشت های گره کرده و با خون خود به استقامت در برابر اشغالگران ادامه می دهند.

جنایت های صهیونیست ها علیه ملت فلسطین در قدس شریف و کرانه باختری و باریکه غزه ادامه سلسله جنایت هایی است که از زمان اشغال فلسطین هرگز متوقف نشده بود و هر بار بدتر از دفعات قبل تکرار شده است.

اما در مقابل، جوانان فلسطین با مشت های برافراشته و دست هایی که در عین خالی بودن پر از ایمان به عدالت هستند و سلاحی اندک که اکثر آن را سنگ تشکیل می دهد در برابر این ستمگران ایستاده اند تا به جهانیان نشان دهند که شایسته زندگی کریمانه هستند و بر احقاق حق خود که با جنایات اشغالگران و گذشت زمان از بین نمی رود، تاکید می کنند.

حزب الله در ادامه این بیانیه گفته است: حزب الله ضمن ستودن فداکاری های مردم فلسطین و صبر و استقامت آنان بر مواضع خویش، بر حق مقاومت و جهاد برای آزادسازی سرزمین و بازپس گرفتن حقوقشان تاکید می کند و عجیب است که سکوت جامعه بین المللی و کشورهای عربی هرروز سنگین تر می شود. سازمان های عربی به اختلافاتی گوناگون سرگرم شده اند و از اولین و بزرگ ترین موضوع مربوط به کشورهای عربی و اسلامی یعنی قضیه فلسطین غافل مانده اند.

حزب الله در پایان بیانیه خود خواستار یک حرکت گسترده برای همبستگی با ملت فلسطین برای کاستن از رنج مستمر و فزاینده این ملت شده است و از همه ملت های عرب خواست که با آنچه که در توان دارند در کنار ملت مقاوم فلسطین بایستند و از آنان دفاع کنند؛ زیرا مبارزه آنها دفاع از سایر مسلمانان از وجود خطر صهیونیستهایی است که هیچ کس از شر طمع ورزی و طرح های خبیثانه آنان در امان نیست.

از 4 روز پیش ( سه شنبه 10 تیر ماه) با کشف اجساد 3 شهرک نشین مفقود شده در الخلیل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی 2 هفته قبل از یافتن اجساد این شهرک نشینان، در عملیاتی گسترده بسیاری از ساکنان کرانه باختری و فعالان حماس را بازداشت کرد. 7 تن از فلسطینیان نیز در این حملات به شهادن رسیدند. پس از کشف اجساد، این حملات شدت یافت و در اقدامی وحشیانه، شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی قدس یک نوجوان فلسطینی را ربودند و پس از شکنجه و به شهادت رساندن وی، جسدش را به آتش کشیدند. این اقدام خشم ملت فلسطین را بر افروخت و در قدس و کرانه باختری درگیری های گسترده ای مردمی با نظامیان صهیونیست رخ داده است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی که حماس را مسئول قتل این سه شهرک نشین می داند مناطق مختلفی از غزه را بمباران کرده است. گروه های مقاومت نیز در پاسخ مناطق مختلفی از سرزمین های اشغالی را با راکت هدف قرار دادند.

حماس دست داشتن در ربودن و کشتن صهیونیست ها را رد کرده و رژیم صهیونیستی را مسئول این آتش افروزی ها عنوان کرده است.

پربیننده ترین خبرها