تشییع باشکوه شهید بحرینی پس از 75 روز + عکس

تشییع باشکوه شهید بحرینی پس از 75 روز + عکس
دوشنبه 16 تير 1393 - 09:30

دهها هزار نفر از مردم خشمگين بحرين پيكر شهيد "عبدالعزيز موسي العبار" را در شهرک السنابس در غرب شهر منامه تشييع كرده و خواستار قصاص قاتلان شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر این شهید 27 ساله، با سردادن شعارهایی خشم خود را از اقدامات رژیم آل‌خلیفه اعلام کرده، و  قصاص قاتلان و توقف کشتار مردم را خواستار شدند.
سایت جمعیت وفاق بحرین نوشت: شرکت کنندگان در این مراسم تاکید کردند که تداوم کشتار و پنهان کردن قاتلان و جنایتکاران، شیوه رسمی رژیم آل خلیفه است و این رژیم به طور عمدی برای ساکت کردن مردم خواهان آزادی و کرامت، آنها را بازداشت و مورد اهانت قرار می‌دهد و یا به قتل می رساند.
تشییع کنندگان این شهید بحرینی با در دست داشتن تصاویر شهدا و پرچم بحرین، تداوم کشتار شهروندان بحرینی به خاطر دیدگاه های سیاسی آنها را که خواهان تغییرات و تحول دموکراتیک در کشورشان هستند، محکوم کردند.
نیروهای رژیم آل خلیفه نیز برای جلوگیری از حضور بیشتر مردم در این مراسم راه را به روی تشییع کنندگان بسته و منطقه السنابس را به محاصره خود درآوردند. آنها همچنین مراکز ایست و بازرسی در خیابانهای منتهی به این منطقه ایجاد کردند و جلوی ورود مردم را گرفتند.
نیروهای رژیم بحرین به ضرب گلوله العبار را زخمی کردند که به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحت جان باخت اما این رژیم از تحویل پیکر العبار به مدت 75 روز به خانواده اش خودداری کرد. رژیم بحرین در این مدت از تحویل گواهی فوت و اذعان به علت واقعی مرگ العبار خودداری کرد، و تلاش کرد تا گواهی فوتی را به خانواده العبار تحویل دهد که در آن به علت واقعی مرگ اشاره نشده باشد، اما خانواده العبار نپذیرفت.

پربیننده ترین خبرها