ورود آمریکا به پرونده یمن از طریق تکفیری‌ها

ورود آمریکا به پرونده یمن از طریق تکفیری‌ها
دوشنبه 16 تير 1393 - 15:31

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: اقدامات حزب "الاصلاح" و شبه نظامیان تحت امر "علی محسن الاحمر" برای اسکان تکفیری‌ها در حومه صنعا (پایتخت یمن) و کشاندن درگیری ها به مرکز کشور، آغاز طرحی آمریکایی برای ضربه زدن به یمن است.

"ضیف الله الشامی" روز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم تأکید کرد: مطابق همین طرح فرماندهان نظامی تکفیری وارد ارتش یمن شده اند.
الشامی خاطر نشان کرد کسانی که امروز خودشان را ارتش می نامند عبارتند از شبه نظامیان حزبی و عناصر تکفیری که فرماندهان لشکر یکم زرهی از جمله ژنرال علی محسن الاحمر آن ها را از اکثر استان ها و از خارج یمن و برخی کشورهای عربی و غیر عربی جمع کرده و لباس ارتش یمن بر تن آن ها کرده و از انبارهای ارتش، سلاح در اختیار آن ها گذاشته اند، آن ها اصلا نیروهای ارتش نیستند.
وی گفت: ارتش یمن دچار دودستگی شده است اما ارتش ملی و فرماندهان ملی واقعی وجود دارد هر چند که برخی نیروهای ارتش از شبه نظامیان تکفیری حزب الاصلاح حمایت می کنند. این شبه نظامیان از ارتش جدا شده اند و قصد دارند به ارتش یمن ضربه بزنند.
الشامی اظهار داشت: همانطور که از پایگاه های اینترنتی برخی احزاب یمنی اطلاعاتی درز کرده است، حزب الاصلاح و گروه های تکفیری و فرماندهان با نفوذ در ارتش برای کودتا علیه رییس جمهور برنامه ریزی می کنند.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن خاطرنشان کرد:علائم واقعی درباره این طرح وجود دارد که در پرواز جنگنده ها بدون اطلاع وزیر دفاع یا رییس جمهور و همچنین تسلط بر بخشی از هواپیمایی جنگی و فرار خلبانان با هواپیماها به فرودگاه الحدیده که تحت کنترل محسن الاحمر و نیروهای حزبی او است، نمایان می شود.
وی افزود: آخرین توافقنامه امضا شده از سوی طرف های درگیر چه عناصر حزب الاصلاح و شبه نظامیان آن و تکفیری ها و انصار الله و فرزندان عمران و انقلابیون در عمران از هفت بند اساسی تشکیل شده بود، اما این حزب الاصلاح بود که از این توافق شانه خالی کرد و دولت و ارتش با وساطت رسمی وزیر دفاع دخالت و بارها تلاش کردند تا شبه نظامیان تکفیری حزب الاصلاح توافقنامه را امضا کنند اما آن ها به این توافق پایبند نبودند و بحران و درگیری به وجود آوردند و به تجاوزات ادامه دادند و با تانک ها و هواپیماها کودکان و زنان را کشتند و به مسافران تعرض کردند.
الشامی تصریح کرد که دولت در صدد میانجیگری است و کمیته ای متشکل از عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور، وجود دارد و همه طرف ها باید به توافقنامه امضا شده بازگردند و گرنه فرزندان عمران ساکت نخواهند نشست و بی تفاوت نخواهند بود و به شبه نظامیان تکفیری و عناصر حزب الاصلاح اجازه نخواهند داد با خونسردی با هواپیما فرزندانشان را بکشند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها