زندان مستأجران در عربستان

زندان مستأجران در عربستان
چهارشنبه 18 تير 1393 - 20:23

دادگاه دمام عربستان، متهمانِ پرونده‌های تاخیر در پرداخت کرایه خانه را به زندان محکوم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربستان سعودی، شهروندانی که به سبب ناتوانی مالی، در پرداخت کرایه خانه تاخیر می کنند، را زندانی می کند.

روزنامه سعودی الحیاة با اشاره به این پدیده، از تبدیل راهکار قضایی مهلت دادن به مستأجر برای یافتن خانه جایگزین یا اخراج از خانه، به راهکار زندانی کردن مستاجر خبر داد و نوشت: مادر سه دختر عربستانی که دو هفته پیش به سبب دیرکرد در پرداخت کرایه به زندان محکوم شده است، گفت: دادگاه عمومی دمام مرا به سبب تاخیر در پرداخت 26 هزار ریال کرایه خانه، به زندان محکوم کرد و این در حالی است که من زنی مطلقه با سه دختر بی سرپرست هستم و حقوقی که از تامین اجتماعی دریافت می کنم، کفاف پرداخت کرایه خانه را نمی کند. هیچ وقت فکر نمی کردم که به خاطر تاخیر در پرداخت کرایه مجبور باشم در بند زنان، پشت میله های زندان، در انتظار صدور حکم نهایی پرونده ام بمانم.

یک منبع آگاه در دادگاه عمومی دمام، علت در نظر گرفتن حکم زندان برای مستاجرانِ ناتوان در پرداخت کرایه خانه، گفت: افزایش پرونده های ناتوانی مستأجران در پرداخت کرایه ما را ناچار کرد، مجازاتی بازدارنده در این زمینه در نظر بگیریم و هیچ چیز مانند زندان، نمی تواند بازدارنده باشد.

"احمد السبیعی" وکیل عربستانی، بر ضرورت تفاوت قائل شدن میان مستأجران زن و مرد تاکید کرد و اتخاذ تدابیری ویژه به جای زندانی کردن زنان مستاجر ناتوان از پرداخت کرایه را خواستار شد و تاکید کرد که هزاران مطلقه و بیوه عربستانی، گاهی حتی از امرار معاش ناتوان هستند، چه رسد به پرداخت کرایه.

بر اساس آمار اعلام شده، پرونده های ناتوانی مستأجر از پرداخت کرایه در شهرهای بزرگ عربستان، به 3912 فقره می رسد که از آن میان، جده با میانگین 1173 فقره رتبه نخست را دارد و پس از آن ریاض با  1128 فقره، مکه با 883 فقره، دمام با 526 فقره و الخبر با 334 فقره پرونده، در جایگاه بعدی قرار دارند.


26

پربیننده ترین خبرها