مقاومت آماده مقابله با عملیات زمینی صهیونیست ها

مقاومت آماده مقابله با عملیات زمینی صهیونیست ها
جمعه 20 تير 1393 - 09:37

العالم - در حالی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی محدود در نوار غزه علیه فلسطینیان خبر داده، گروههای مقاومت فلسطین برای مقابله با هر حمله زمینی از سوی نظامیان صهیونیست اعلام امادگی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، و بنا بر اعلام رسانه های فلسطین، نیروهای اشغالگر صهیونیست عملیات یورش زمینی خود را به داخل خاک نوار غزه از سمت شمال آغاز کردند و منابع گردان های قدس از تحرکات صهیونیست ها به سمت بیت حانون و رفح خبر دادند.

برخی خبرها نیز حاکی از فلسطین اشغالی حاکی از آن است که رزمندگان مقاومت اسلامی با یگان دریایی رژیم اشغالگر قدس که قصد نزدیکی به بندر غزه را داشت، درگیر شدند.

سخنگوی گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز تاکید کرد که رژیم اشغالگر قدس این جنگ را آغاز کرد اما پایان آن را این رژیم غاصب تعیین نخواهد کرد.

وی درباره تهدید برخی سران اسراییل مبنی بر یورش به نوار غزه، گفت: مقاومت منتظر یورش زمینی نظامیان صهیونیست است تا به دشمن درس سختی بدهد.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا هم در گفت وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تشدید درگیریها با جنبش حماس ابراز نگرانی کرد و برای دست یابی به آتش بس، پیشنهاد میانجی گری داد.

در بیانیه کاخ سفید ادعا شده که اوباما در تماس تلفنی با نتانیاهو از خطر تشدید درگیری ها میان اسراییل - فلسطین ابراز نگرانی کرده و اعلام داشته، واشنگتن همچنان برای فراهم کردن زمینه توقف عملیات نظامی از جمله بازگشت به آتش بسی که در نوامبر 2012 میان فلسطینی ها و اسراییلی ها منعقد شد، آماده است.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواستار اعلام آتش بس بدون پیش شرط در نوار غزه شد.

وی در نشست دولت فلسطین در رام الله گفت که حوادث نوار غزه و تنش میان مقاومت و اشغالگران اسراییلی جنگی نابرابر است.

دولت مصر نیز تماس هایی با دوطرف برقرار کرده اما این تماس ها به شکست انجامیده است.

محمود عباس تجاوزگری نظامیان هصهیونیست که زنان و کودکان بی گناه در غزه را هدف قرار داده، محکوم و اعلام کرده که آنچه که در غزه روی می دهد در واقع یک کشتار جمعی و نه مجازات دسته جمعی است.

در یورش وحشیانه روزهای اخیر نظامیان صهیونیست به غزه، تاکنون 96 نفر شهید و بیش از 720 نفر که اغلب از زنان و کودکان هستند، مجروح شدند.

حملات هوایی و یورش نظامیان صهیونیست و هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی و قربانی شدن غیرنظامیان فلسطینی بی گناه، به موجب قوانین و پیمانهای بین المللی، دلیلی دیگر و روشن بر ارتکاب جنایات جنگی و غیرانسانی توسط رژیم اشغالگر قدس است.

پربیننده ترین خبرها