مایکل مان: نشست وزرا باعث پیشرفت مذاکرات خواهد شد

مایکل مان: نشست وزرا باعث پیشرفت مذاکرات خواهد شد
يکشنبه 22 تير 1393 - 18:19

در حالی که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 با هدف تدوین توافق نهایی ادامه دارد، وزرای امور خارجه کشورهای غربی با هدف تلاش برای پیشبرد روند مذاکرات و دستیابی به نزدیکی هرچه بیشتر درباره مسائل مورد اختلاف وارد وین شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مایکل مان"، سخنگوی "کاترین اشتون" رئیس گروه مذاکره کننده کشورهای غربی، پیش بینی کرد "نشست وزرا باعث کمک به پیشبرد مذاکرات شود."

مایکل مان روز یکشنبه به خبرنگار العالم در وین گفت: حضور وزرای خارجه کشورهای غربی عضو گروه 1+5 در این مذاکرات، باعث پیشبرد سیاسی روند مذاکرات خواهد شد و ما تصمیم داریم تا بیستم ماه جاری (29 تیر)، به توافق نهایی دست یابیم.

وی با اشاره به روند مذاکرات و تلاش برای تدوین متن توافق نهایی، گفت: مذاکرات بسیار طولانی و فشرده ای میان "عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و "هلگا اشمید" معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و تلاش های جدی و فشرده ای برای نزدیک کردن دیدگاههای طرفین انجام شده است.

مایکل مان ادامه داد: همچنین گفتگوهای فنی میان تیم مذاکره کننده طرفین برگزار شده است و ما برای نشست هایی با حضور وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در مذاکرات آماده می شویم.

ناظران در وین منتظر برگزاری نشست وزاری امور خارجه ایران و کشورهای غربی عضو گروه 1+5 هستند که انتظار می رود در آن درباره زمان پایان مذاکرات کنونی و گام های بعدی تصمیم گیری شود.

به گفته کارشناسان، حضور وزرای امور خارجه کشورهای غربی در مذاکرات هسته ای کنونی در وین، نشان دهنده اراده طرفین برای رسیدن مذاکرات به نتایج مثبت است.

در حال حاضر وزرای امور خارجه آمریکا، انگلیس،آلمان و فرانسه برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ به وین سفر کرده‌اند.جان کری وزیر خارجه آمریکا صبح امروز پس از ورود به وین در نشستی با نیکلاس برنز، معاونش و وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد هیئت آمریکایی، در جریان روند مذاکرات قرار گرفته و بعد از آن با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان دیدار کرده است.

دور ششم مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ از روز ۲ ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز شده و انتظار می‌رود دست کم تا ۲۰ ژوئیه، مهلت تعیین‌شده در نشست ژنو برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای ادامه داشته باشد.

tt-13-12:00

پربیننده ترین خبرها