ابراهیم جعفری: از کردستان عراق سوء استفاده می‌شود

ابراهیم جعفری: از کردستان عراق سوء استفاده می‌شود
دوشنبه 23 تير 1393 - 15:15

رئیس ائتلاف ملی عراق گفت، دشمنان این کشور از امنیت و فضای آزاد منطقه کردستان عراق برای هدایت اقدامات خرابکارانه خود سوء استفاده می کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم جعفری" در بیانیه ای پس از نشست سران ائتلاف ملی عراق، به ممنوع بودن تحرک آزادانه نیروهای عراقی در برخی مناطق مشترک اشاره کرد و افزود: مهاجران شهرهای آسیب دیده از اقدامات منفی که مانع از رسیدن آن ها به مناطق امن می شود، رنج می برند.

جعفری تأکید کرد: دشمنان عراق، از فضای امن و آزادی در منطقه کردستان به عنوان پناهگاهی برای خود به منظور هدایت اقدامات خرابکارانه ضد کل این کشور سوء استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تحرک آزادانه نیروهای عراقی در برخی مناطق مشترک که شاهد عملیات نظامی علیه گروههای تروریستی است، باعث افزایش ناامنی می شود.

ابراهیم جعفری با هشدار درباره تلاش برای تفرقه افکنی و بحران سازی بین سنی ها و شیعیان و عرب ها و کردها و گروههای ملی مختلف، گفت: ائتلاف ملی نمی تواند از واقعیت حوادثی که رخ می دهد چشم پوشی کند، و بر لزوم استفاده از فرصت تحول قانونگذاری برای سرعت بخشیدن به تعیین گزینه ها (نخست وزیر، رئیس پارلمان و رئیس جمهور) تاکید دارد.

رئیس ائتلاف ملی عراق با تاکید بر اینکه نباید زمان را از دست داد، افزود: حل مشکلاتی که کشور با آن ها مواجه است با قانون اساسی امکان پذیر است. 
"نوری مالکی" نخست وزیر عراق چند روز پیش تاکید کرد که نمی توان در برابر این مسأله که اربیل پایگاه داعش و تروریست ها باشد، سکوت کرد. 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها