شرط سوریه برای همکاری با غرب

شرط سوریه برای همکاری با غرب
چهارشنبه 25 تير 1393 - 13:28

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که سوریه مصمم به نابود کردن گروه داعش است و کشورهای غربی نیز باید به نبرد علیه این گروه بپیوندند، و به حمایت از تروریست ها پایان دهند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل مقداد" در گفت وگو با روزنامه گاردین تاکید کرد: تنها راه حل و فصل در اوضاع سوریه همکاری با دولت سوریه است و همکاری امنیتی که برخی کشورهای غربی درصدد آن هستند، نمی تواند به دور از همکاری سیاسی باشد.
وی تاکید کرد: بسیاری از کشورها در حال حاضر به دنبال همکاری امنیتی با دمشق هستند، اما مسائل امنیتی نمی‌تواند از همکاری سیاسی جدا شود.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشتر اعلام کرده بود که مسؤولان برخی از سازمان‌های اطلاعاتی غربی با مسؤولان سوری دیدار کرده و خواستار همکاری امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم شده اند، اما سوریه پاسخ داده است که همکاری امنیتی به دور از همکاری سیاسی نیست.
* عزم دمشق برای نابودی داعش
معاون وزیر خارجه سوریه گفت: آنها در عمق ذهن خود می دانند که جنایت بزرگی علیه مردم سوریه انجام داده‌اند. این تصور آنها که نظام سوریه تنها طی چند هفته سقوط خواهد کرد، منجر به گسترش و رشد تروریسم در سوریه شد، و اکنون نیز امنیت خود کشورهای اروپایی را در تهدید می کند. آنها اکنون به این درک رسیده‌اند که  آنچه در سوریه رخ داد یک انقلاب نبود بلکه تهدیدی برای اروپا بود.
مقداد در خصوص برخی ادعاها مبنی بر این که دولت سوریه با گروه داعش در حال هماهنگی است، افزود: به کسانی که مدعی اند سوریه برای مبارزه با این گروه ها نهایت تلاش خود را به کار نمی گیرد، می گویم که اگر گروه های تندرویی مانند جبهه النصره، گروه موسوم به ارتش آزاد، دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) برای توسعه و نفوذ بیشتر یکدیگر را می کشند، آیا ما باید از این امر نگران شویم؟ ارتش سوریه اولویت های خود را دارد و بعدا درباره کاری که باید انجام دهیم تصمیم خواهیم گرفت.
* بهبود وضعیت سوریه
وی تاکید کرد: به طور کلی اوضاع سوریه در حال بهبودی است. انگلیسی ها، آمریکایی، فرانسوی ها و به طور کلی اروپایی ها باید رویکرد خود را تغییر دهند و مطابق واقعیت مربوط به تحولات سوریه عمل کنند. آنها باید اراده مردم سوریه را محترم شمارند.
وی در خصوص تعیین "استفان دی میستورا" به عنوان جانشین اخضر ابراهیمی نیز گفت: دی میستورا باید بی طرف بماند و واقعیتهای جدید پس از انتخابات ریاست جمهوری سوریه را درک کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها