50 درصد شهدای غزه کودک و دانش آموز هستند

50 درصد شهدای غزه کودک و دانش آموز هستند
شنبه 28 تير 1393 - 22:31

وزارت آموزش و پرورش در نواز غزه اعلام کرد که حدود 50 درصد از شهیدان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، کودکان و دانش آموزان هستند.

به گزارش شبکه خبری العالم، وزارت آموزش و پرورش غزه روز شنبه در گزارش آماری خود افزود: 2هزار و 385 فلسطینی در حملات ارتش رژیم اسرائیل زخمی شده اند که صدها نفر از زخمی ها نیز کودکان و دانش آموزان هستند و جراحات برخی از آنها وخیم است.

بنا برگزارش این وزارتخانه، بیش از نیم میلیون از دانش آموزان در نوار غزه به سبب حملات وحشیانه و بمباران خانه ها و قتل غیرنظامیان در معرض آسیبهای روحی شدید قرار دارند و بسیاری از آنها حادثه بمباران خانه های خود و شهادت و زخمی شدن همسایگان و خویشاوندان خود را دیده اند.

وزارت آموزش و پرورش غزه تاکید کرد که حدود 100 مدرسه و تعدادی از مهد کودک ها و نهادهای آموزش عالی به سبب بمباران نوار غزه، به شدت آسیب دیده اند و خسارت های وارده به برخی از ساختمان های مزبور نیز بسیار شدید بوده است.

این وزارتخانه در گزارش خود از کشورهای حامی رژیم اشغالگر و در راس آنها امریکا خواست تا حمایت نظامی، مادی و سیاسی خود را از اشغالگر صهیونیست متوقف کنند زیرا با این حمایت های نامحدود، در واقع در جنایتهای رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، شریک می شوند و این رژیم غاصب را به نقض حقوق بشر تشویق می کنند.

وزارت آموزش و پرورش غزه همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشر و تمام نهادهای بین المللی ذیربط مانند یونیسف و یونسکو و ... خواست تا به وظیفه خود در متوقف کردن تجاوزگری های وحشیانه رژیم صهیونیستی عمل کرده و برای محاکمه سران نظامی و سیاسی این رژیم در دادگاه های بین المللی اقدام کنند.

پربیننده ترین خبرها