درخواست نماینده عراقی برای توقف صادرات نفت به اردن

درخواست نماینده عراقی برای توقف صادرات نفت به اردن
يکشنبه 29 تير 1393 - 10:12

عضو برجسته ائتلاف دولت قانون از هیات وزیران عراق خواست تا زمانی که اردن جنایتکاران تروریست و بعثی ها را از خاک خود اخراج نکرده، صادرات نفت به این کشور را متوقف کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حنان الفتلاوی توقف صادرات نفت ارزان قیمت عراق به اردن را خواستار شد و تاکید کرد تا زمانی که اردن تروریست های داعش و بعثی ها را از خاک خود اخراج و شبکه های ماهواره ای حامی آنها را تعطیل نکرده باشد، نباید نفت عراق به این کشور صادر شود.
او همچنین از وزارت خارجه خواست با توجه به کنفرانسی که مخالفان عراق و حامیان تروریست های داعش چهارشنبه گذشته در اردن برگزار کردند، در قبال این کشور موضعی قاطعانه اتخاذ کند.
الفتلاوی در گفت وگو با سومریه نیوز خاطرنشان کرد که مگر می شود دولت اردن از کنفرانسی که با حضور صدها نفر در هتل  اینتر کانتیننتال در پایتخت این کشور و تحت حفاظت شدید امنیتی برگزار شد، بی اطلاع باشد.
عضو برجسته ائتلاف دولت قانون که نوری مالکی، نخست وزیر عراق، رهبری آن را بر عهده دارد، افزود: وزارت خارجه عراق برای حفظ کرامت دولت باید موضعی قاطعانه درباره اردن اتخاذ کند، و تنها به عذر خواهی سفیر عراق بسنده نکند!!

سفیر عراق در اردن روز جمعه اعلام کرد که دولت اردن به خاطر برگزاری این کنفرانس عذرخواهی کرده است.
الفتلاوی این سوال را مطرح کرد که چرا هیچ یک از مسوولان اردنی عذرخواهی نمی کنند.
پیش از این فراکسيون الفضيله عراق از اردن به دلیل برگزاری کنفرانس مخالفان عراقی و حامیان گروه تروریستی داعش، به شدت انتقاد کرده بود.

دولت عراق هفته قبل پس از برگزاری این کنفرانس، سفیر خود را برای مشورت از اردن فرا خواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها