ارزیابی امیرعبداللهیان از سفر شمخانی به عراق

ارزیابی امیرعبداللهیان از سفر شمخانی به عراق
يکشنبه 29 تير 1393 - 17:51

تهران، العالم - معاون وزیر امور خارجه کشورمان که دبیر شورای عالی امنیت ملی را در سفر به عراق همراهی می‌کرد، در بازگشت از این سفر، آن را مهم و مفید ارزیابی کرد.

حسین امير عبداللهيان پس از بازگشت به تهران، به خبرنگار العالم گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی ديدارهاي مهم و مفيدي با مراجع عظام، گروه ها و شخصيت هاي عراقي داشتند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران عراق گفت: صهيونيست ها با همكاري برخي كشورها و با به كار گيري گروههاي تكفيري و پس مانده هاي صدام در صدد تبديل عراق به سوريه ديگري هستند، اما نيروهاي مسلح و مردمي عراق قاطعانه به همه اشكال ترويسم در عراق خاتمه خواهند داد.

وی با اشاره به نشست تکفیری های عراق در پایتخت اردن، افزود: برگزاري همايش ها و جلسات رسمي تكفيري ها در اردن نه تنها براي اين كشور مصونيت نمي آورد، بلكه آن را در مسير پرتگاه ناامني قرار مي دهد. امنيت منطقه مقوله اي تفكيك ناپذير است و خطاي برخي كشورها در فرصت دادن به تروريست ها كل منطقه را به مخاطره خواهد انداخت.

به گفته وی، نيروهاي مسلح و مردمي عراق با اشتياق كامل و بر مبناي تكليف شرعي از وجب به وجب سرزمين عراق دفاع مي كنند و ما به حمايت قاطع خود از همه عراق اعم از مناطق كردي، سني و شيعي در مبارزه با تروريسم ادامه مي دهيم.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: رهبران ديني و سياسي عراق با درك صحيح شرايط، روند سياسي را هم زمان با مبارزه عليه تروريست ها و توطئه گران ادامه مي دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها