50 نفر برای پست ریاست جمهوری عراق نامزد شدند

50 نفر برای پست ریاست جمهوری عراق نامزد شدند
دوشنبه 30 تير 1393 - 14:35

یک روزنامه رسمی عراقی از نانمزد شدن 50 نفر برای پست ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الصباح" اعلام کرد: با پایان مهلت نام نویسی برای ریاست جمهوری، تعداد داوطلبان برای تصدی این پست به 50 نفر رسید.
این روزنامه عراقی خاطرنشان کرد، برخلاف دو دوره گذشته، که طی آن پست ریاست جمهوری سهم ائتلاف کردستان و حزب اتحاد میهنی به ریاست جلال طالبانی بود، اینبار 50 نفر از گروه‌های مختلف نامزد این پست شده‌اند.
بر اساس این گزارش، کردهای عراق که برای 2 دوره متوالی از طریق جلال طالبانی پست ریاست جمهوری را در اختیار داشتند، این بار به دلیل حضور نیافتن وی، با بحران انتخاب یک فرد جدید و مورد قبول احزاب کرد مواجه شده‌اند؛ و موضع آنها در این زمینه هنوز مبهم است.
ریاست پارلمان عراق در 16 ژوئیه، از آغاز نام نویسی برای پست ریاست جمهوری خبر داد و 6 شرط را طبق قانون اساسی برای داوطلبان اعلام کرد.
"مهدی حافظ" که به عنوان مسن ترین فرد، ریاست نخستین جلسه‌های پارلمان عراق را برعهده داشت، در 17 ژوئیه نامزد پست ریاست جمهوری شد و تأکید کرد که هدفش از این کار، حفظ وحدت عراق است. وی خاطرنشان کرد که برخی از فراکسیون های سیاسی درباره نامزد شدن او برای ریاست جمهوری توافق دارند.
ائتلاف کردستان نیز در 19 ژوئیه اعلام کرد که نامزد کردهای عراق برای ریاست جمهوری آماده است و طی روزهای آینده نام این فرد اعلام می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها