تروریست استرالیایی خودش را در عراق منفجر کرد

تروریست استرالیایی خودش را در عراق منفجر کرد
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 15:08

مقامات استرالیایی اعلام کردند عامل عملیات انتحاری هفته پیش نزدیک مسجدی در بغداد، یک تبعه استرالیایی 18 ساله بود که به عضویت داعش درآمده بود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر "جورج براندز" دادستان استرالیا با اشاره به اینکه عامل انتحاری پنج شنبه هفته قبل نزدیک مسجدی در بغداد، یک تبعه استرالیایی بوده است، این امر را تحولی نگران کننده دانست.
این عملیات تروریستی چند کشته و مجروح در پی داشت.
به گفته منابع خبری، گروهک تروریستی داعش، نام این نوجوان 18 ساله استرالیایی که سال گذشته ملبورن را به مقصد خاورمیانه ترک کرده بود "ابوبکر استرالیایی" اعلام نموده است.
دفتر دادستان استرالیا در بیانیه ای، درباره خشونت گروههای تروریستی از جمله داعش در عراق و همچنین عضویت اتباع این کشور در این گروهها، اظهار نگرانی کرد.
در این بیانیه آمده است: بارها اعلام کرده ایم دخالت اتباع استرالیا در سوریه و عراق، غیرقانونی است و دولت از شهروندان درخواست می کند از سفر به مناطق نزاع خودداری کنند.

اين نوجوان، دومين استراليايي است كه در عراق دست به عمليات تروريستي زده است


براساس بیانیه دادستانی استرالیا، این نوجوان، دومین تبعه این کشور است که در عراق دست به عملیات تروریستی زده است.
از سوی دیگر، جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا ماه گذشته درباره دست داشتن 150 تبعه این کشور در اقدامات تروریستی در عراق و سوریه اظهار نگرانی کرد.
 دادستان استرالیا تصریح کرد: حضور اتباع استرالیایی در سوریه و عراق به ویژه پس از بازگشت این افراد به کشورشان، برای امنیت استرالیا خطرناک است، و دولت همه اقدامات ضروری برای حفظ امنیت و منافع استرالیا و اتباع آن را اتخاذ خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها