پزشکان اماراتی درغزه جاسوس از آب درآمدند؛

جزئیات بزرگترین رسوایی جاسوسی امارات در غزه

جزئیات بزرگترین رسوایی جاسوسی امارات در غزه
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 18:37

با تایید جزییات خبر بزرگ‌ترین رسوایی امارات در غزه مبنی بر دایر کردن بیمارستان صحرایی به بهانه کمک به فلسطینی ها با ماموریت جاسوسی به نفع صهیونیست‌ها، ابوظبی برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی دست به دامن حماس شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، منابع آگاه در جنبش حماس، اطلاعاتی ارائه کرده اند که خبر اخیر بزرگ ترین رسوایی امارات در غزه مبنی بر جاسوسی برای اسراییلی ها را تایید می کند.

این منابع از داخل غزه، در گفت و گو با "الجمهور" تاکید کرده اند: تیم 50 نفره پزشکان اماراتی که به بهانه دایر کردن بیمارستان میدانی بدون هیچ گونه مخالفتی از سوی مصری ها وارد نوار غزه شده بودند، صبح روز یک شنبه بدون هر گونه هماهنگی و در اقدامی ناگهانی از طریق گذرگاه رفح نوار غزه را ترک و تمام تجهیزات خود را رها کردند.

به گفته این منابع، کادر به ظاهر "پزشکی" امارات، زمانی تصمیم غیر منتظره ای برای ترک نوار غزه گرفت که، دستگاه امنیتی جنبش حماس با قاطعیت ثابت کرد همه اعضای این تیم اماراتی برای رژیم صهیونیستی کار می کرده اند و ماموریت اصلی آنها در نوار غزه جمع آوری اطلاعات درباره گردان های عزالدین قسام و سکوهای پرتاب موشک و در نهایت انتقال این اطلاعات به اسراییلی ها بوده است.

به گفته این منابع، در نتیجه تحقیقات مفصل دستگاه امنیتی حماس مشخص شده است که تعدادی از اعضای تیم پزشکی امارات، از افسران عالی رتبه دستگاه امنیتی ابوظبی هستند.

این منابع خاطرنشان کردند که انتشار جزییات این رسوایی، ابوظبی را وادار کرد که برای مهار این رسوایی، از طریق "محمد دحلان"، مشاور امنیتی "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی، تماس های فشرده ای را با رهبران حماس برقرار کنند.

"دحلان و شماری از رهبران جنش فتح نزدک به دحلان، برای مهار این رسوایی با رهبران حماس تماس گرفته اند."

بنابراین یک منبع نزدیک به جنبش حماس به پایگاه خبری "الجمهور" گفت: دحلان و شماری از رهبران جنش فتح نزدک به دحلان، برای مهار این رسوایی با رهبران حماس تماس گرفته اند.

منبع دیگری افزود: "سفیان ابو زایده" یکی از اعضای ارشد جنبش فتح و نزدیک به دحلان در تماس با رهبران جنبش حماس از آنها خواسته است که جزییات ماجرای کادر هلال احمر امارات در غزه را فاش نکنند.

"براء الرنتیسی" فرزند عبدالعزیز الرنتیسی از رهبران فقید جنبس حماس، صحت اطلاعاتی را که پایگاه الجمهور در خصوص رسوایی امارات به دست آورده است، تایید کرد و گفت: مقاومت فلسطین یک شبکه جاسوسی اماراتی را شناسایی کرده است و کادر به ظاهر پزشکی امارات پس از دریافت هشدار امنیتی از سوی طرف های ذی ربط در غزه فورا این منطقه را ترک کرد.

وی افزود: ما مطمئن شدیم که تیم اماراتی یک تیم اطلاعاتی جاسوسی بوده است که عبدالفتاح السیسی به آنها اجازه ورود به نوار غزه داده بود تا برای رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی درباره مقاومت و سکوهای پرتاب موشک، جمع آوری کنند.

"ابراهیم حمامی"نویسنده و تحلیگر سیاسی فلسطینی نزدیک به جنبس حماس گفت: حماس و مقاومت تصمیم گرفته اند علیه اشغالگران و همه پشتیبان های عربی و غیر عربی آنها وارد میدان شوند.

وی خاطرنشان کرد: این بار برخورد حماس با گذشته کاملا متفاوت است زیرا، دعوت سفر به قاهره را نپذیرفته، نقش جاسوسی امارات در غزه را فاش کرده است و همواره بر شرایط مقاومت برای قبول آتش بس پافشاری می کند.

یک منبع مشابه دیگر در نوار غزه به "الجمهور" گفت: هدف از راه اندازی بیمارستان میدانی تیم اماراتی در کنار بیمارستان الاقصی در دیر البلح، این بود که بزرگ ترین لانه جاسوسی را در نوار غزه به نفع رژیم اشغالگر دایر کند.

"هدف از راه اندازی بیمارستان میدانی تیم اماراتی در کنار بیمارستان الاقصی این بود که بزرگ ترین لانه جاسوسی را در نوار غزه به نفع رژیم اشغالگر دایر کند."

پیشتر رسانه های فلسطینی فاش کردند که گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به گردان های قسام اطلاع دادند که یک شهروند فلسطینی به آنها گفته است، یکی از اعضای تیم هلال احمر امارات در صدد به دست آوردن اطلاعات درباره سکوهای پرتاب موشک مقاوت بوده و تلاش کرده است که از شهروندان فلسطینی اطلاعات دقیق در این خصوص به دست آورد و به این ترتیب طرف های فلسطینی وارد عمل شده اند.

خاطرنشان می شود که جمع آوری اطلاعات درباره مکان های پرتاب موشک مقاومت فلسطین برای رژیم صهیونیستی بویژه از زمان بازداشت و قتل شمار زیادی از جاسوسان به دست نیروهای امنیتی حماس، بسیار حایز اهمیت است و به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، رژیم اشغالگر اینک از کمبود شدید اطلاعات درباره غزه رنج می برد.

"روزنامه صهیونیستی هاآرتص: رژیم اشغالگر اینک از کمبود شدید اطلاعات درباره غزه رنج می برد."

سایت "الجمهور" خاطرنشان کرد: اندک بودن اطلاعات، عنصر غافلگیر کننده اقدامات قسام و توسعه توانمندی های فنی آن، دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را دچار آشفتگی شدید کرده و به همین علت صهیونیست ها دست به دامن دستگاه های امنیتی کشورهای عربی دوست، شده اند تا آنها را در این زمینه یاری کنند.

پربیننده ترین خبرها