تأکید شخصیتهای آفریقایی بر اهمیت روز جهانی قدس

پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 - 21:30

تعدادی از شخصیت های سیاسی کشورهای آفریقایی بر لزوم برگزاری پرشور مراسم روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال به خصوص با توجه به تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تأکید کردند.

این شصیت ها در مصاحبه با شبکه العالم افزودند: برگزاری مراسم روز جهانی قدس، فلسطین را در افکار عمومی آزادیخواهان جهان زنده نگه خواهد داشت.
"عمر ولد معطل" دبیر کل حزب " اتحاد برای جمهوری " موریتانی روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: روز جهانی قدس امسال ویژگی خاصی دارد زیرا با تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کشتار فلسطینی ها از جمله کودکان و تخریب منازل بر سر شهروندان فلسطینی بی گناه همزمان شده است.
"محمد محمود امات" نایب رییس حزب "تکتل" موریتانی، نیز خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس امسال باید جهانیان را نسبت به کشتار فجیع رژیم صهیونیستی در باریکه غزه بیدار کند و این در حالی است که کشورهای عربی در قبال جرایم و جنایات رژیم صهیونیستی بی شرمانه سکوت اختیار کرده اند.
"الصادق المهدی" رییس حزب امت سودان در مصاحبه با العالم گفت: مراسم روز جهانی قدس مراسم مهمی است زیرا قضیه فلسطین را در افکار عمومی مردم جهان زنده نگه می دارد و مانع فراموشی آن می شود.

پربیننده ترین خبرها