عزمی بشاره: شکست اسرائیل و پیروزی مقاومت قطعی است

عزمی بشاره: شکست اسرائیل و پیروزی مقاومت قطعی است
يکشنبه 5 مرداد 1393 - 23:29

العالم - عزمی بشاره تحلیلگر فلسطینی، ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش در جنگ غزه را به معنی شکست اسرائیل در زمینه استراتژیک و جنگ اطلاعاتی و ناکامی در ضربه زدن به مقاومت دانست .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بشاره افزود : مقاومت فلسطین و لبنان در جنگ های اخیر، با هدف قرار دادن دشمن صهیونیستی از دور، ابتکار جدیدی در عرصه تاریخ جنبش های مقاومت در جهان به وجود آوردند.

وی یکی از عرصه های پیروزی مقاومت در جنگ اخیر، را پیروزی در عرصه اخلاقی دانست و تصریح کرد: نیروهای اسرائیلی به طور گسترده و بی محابا مناطق مسکونی را هدف قرار دادند و هزاران غیرنظامی فلسطینی را شهید و زخمی کردند. این در حالی است که مقاومت اماکن نظامی و استراتژیک صهیونیست را هدف قرار داد. از سوی دیگر، مقاومت در پی هدف قرار دادن یا به اسارت گرفتن نیروهای نظامی صهیونیستهاست. اما اسرائیل منازل فلسطینی های غیرنظامی را از آسمان، زمین و دریا هدف قرار می دهد و این یک پیروزی بزرگ برای مقاومت است.

مدیر مرکز عربی تحقیقات سیاسی در گفتگو با شبکه قطری الجزیره، سیاست های اسرائیل در زمینه مقابله با فلسطینی ها و تلاش برای به فراموشی سپرده شدن قضیه فلسطین را شکست خورده دانست و گفت: سیاست های رژیم تل آویو در زمینه ایجاد دیوار حائل و محاصره فلسطینی ها کاملا با شکست مواجه شده است. از این رو، فلسطینی ها برای مقابله با این سیاست ها به دو ابتکار، استفاده از تونل ها در زیر زمین و موشک ها در آسمان روی آورده اند.

بشاره وضعیت کنونی سرزمین های اشغالی را انتفاضه سوم دانست و افزود: آنچه مایه خوشحالی است تغییر مواضع تشکیلات خودگردان از ابتدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه است. به طوری که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در سخنرانی درباره حوادث غزه با استناد به آیه ای از قرآن کریم، دفاع مظلومان از خودشان را کاملا مشروع دانست.

این تحلیلگر فلسطینی مقیم قطر خاطرنشان کرد: با وجود انتقادهای فراوانی که از نهادهای بین المللی وجود دارد اما باید سران جنایتکار صهیونیست را به دادگاه جنایی بین الملل کشاند.

عزمی بشاره، گفت: مقاومت قطعا درباره شروطی که برای آتش بس بلند مدت اعلام کرده است، کوتاه نخواهد آمد و اصولا مقاومت در این باره هیچ گونه مذاکره ای نخواهد کرد. با این وجود انگار نمی خواهند مواضع مقاومت را بشنوند. مردمی که در میدان جنگ نابرابر کشته می شوند، مقاومت و مبارزه می کنند باعث سربلندی همه امت اسلامی و عربی شده اند. اما هیچ کس شروط اعلامی از سوی آنها را نمی شنود.

وی تأکید کرد: مردم غزه و مقاومت همگی خواستار آتش بس هستند. اما هرگز آتش بسی را که به منزله ادامه وضعیت "زندانی بودن مردم غزه" و محاصره آن باشد نخواهند پذیرفت. آنها آتش بسی را که مایه ننگ باشد و اشغالگران به طور دلخواه بتوانند آن را نقض کنند نمی خواهند.

نماینده سابق فلسطینی های سرزمین های اشغالی 1948 در کنیست اسرائیل گفت: برای اولین بار شاهد آن هستیم که در جنگ اخیر، شماری از کشورهای عربی از رژیم اسرائیل حمایت می کنند و ائتلافی در این زمینه در حال شکل گیری است که نه تنها حماس بلکه تفکر مقاومت از سوی هر گروهی را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه دلیل این امر، آن است که مقاومت به عنوان رقیب برای آنها در صحنه، در حال کسب دستاوردهایی است ، افزود : جای شگفتی است که برخی از اعراب از اسرائیل در مقابل مقاومت حمایت می کنند و معلوم نیست آنها از کدام لانه ای سربرآورده اند و با زبان صهیونیست ها سخت می گویند.

وی در پایان، شکست اسرائیل و پیروزی مقاومت را قطعی دانست و تأکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که قضیه فلسطین به طور عادلانه حل شود.

پربیننده ترین خبرها