"شرکای عرب، دست اسرائیل را در غزه باز گذاشته‌اند"

يکشنبه 12 مرداد 1393 - 21:05

تحلیلگر یک روزنامه صهیونیستی معتقد است که برخی سران عرب به عنوان "شریک" اسرائیل، دست این رژیم را در جنایات خود در غزه باز گذاشته اند تا هر کاری که می خواهد، انجام دهد و منافع خود و آنان را تامین کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: عبدالفتاح سیسی و محمود عباس (ابومازن) با اسرائیل درباره جنگ غزه اتفاق نظر دارند و سیسی و ابومازن راه را برای اسرائیل هموار کرده اند تا اسرائیل بتواند هر وقت که می خواهد، به عملیات تخریب تونل ها پایان دهد.

"سِمادار پِری"  امروز (یکشنبه) در یادداشتی در روزنامه یدیعوت آحارونوت آورده است: سیسی حماس را عامل تخریب باریکه غزه می داند و به خوبی می داند که اسرائیل مخالف مذاکره با حماس است، زیرا اسرائیل شریکی برای مذاکره پیدا نمی کند و چیزی نیز برای مذاکره کردن درباره آن وجود ندارد.

پری افزود: متحدان عرب اسرائیل این فرصت را به اسرائیل داده اند که هر چه می خواهد در باریکه غزه انجام دهد و منافع خودش، مصر و ابومازن و حتی عربستان و اردن را تأمین کند.

نویسنده یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: تاکنون سابقه نداشته است که "متحدان عرب" اسرائیل این گونه با آن هماهنگ باشند و اگر اسرائیل موفق به ترور محمد الضیف (فرمانده گردان های عزالدین قسام )، معاونش و شش مسئول ارشد گردان های عزالدین قسام شود، پیروز میدان خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها