تظاهرات پاریس در محکومیت جنایات اسراییل درغزه+فیلم

يکشنبه 12 مرداد 1393 - 21:33

پاریس (العالم) – هزاران فرانسوی و عرب های ساکن این کشور، با برپایی تظاهرت در پاریس ضمن اعلام همبستگی با غزه، جنایات و هولوکاست صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه را محکوم کردند.

به گزراش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از پاریس، ایمن یک فعال فلسطینی در حاشیه این تظاهرات به العالم گفت: نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) یک تروریست است، حتی نازیی ها و فاشیست ها نیز مانند وی کودکان، زنان و سالمندان را به قتل نرساندند.
تظاهر کنندگان با ابراز خشم خود از توطئه بین المللی و عربی علیه غزه، توقف حملات رژیم صهیونیستی را خواستار شده و حمایت از مقاومت فلسطین را مورد تاکید قرار دادند.
فاطمه یک مهاجر الجزایری خطاب به شاه عربستان گفت: ای خادم حرمین شریف، ای کسی که به گردن اوباما نشان طلا انداختی، اوباما برای اسراییل سلاح می فرستد تا کودکان غزه را به قتل برساند و سرزمین مسلمانان و اعراب در حال از دست رفتن است، مسوولیت این جنایات به گردن شماست.
حسن از مغرب نیز در حاشیه این تظاهرات در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ایران در کنار مقاومت ایستاد و از حق ملت ها در تعیین سرنوشت، حق مردم فلسطین و مقاومت جنوب لبنان حمایت کرد.
ادریان گیوتن که یک دانشجوی فرانسوی است، گفت: همراه با مادر و خواهرم به تظاهرات آمدم تا جنایات در غزه را محکوم کنم، می خواهیم ثابت کنیم ما سوای از اعتقادات دینی، عدالت را می خواهیم و خواستار احترام به حقوق بین الملل هستیم.
یک زن دیگر فرانسوی خاطرنشان کرد: اسراییل شکست می خورد و فلسطینیان پیروز خواهند شد، ای مردم غزه، مردم فرانسه و تمام کشورهای جهان با شما هستند.
شرکت کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعار علیه رژیم صهیونیستی، رفع محاصره غزه و مجازات عاملان نسل کشی علیه کودکان و غیر نظامیان غزه را خواستار شده و تاکید کردند که مقاومت پیروز خواهد شد.
خانم زیدان، عضو شهرداری سانی دونی، گفت: باید یک کشور واقعی فلسطینی تشکیل شود، اشغالگری پایان یابد و کشتار غیر نظامیان متوقف شود.
تظاهرکنندگان در این تظاهرات که با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، همدستی دولت فرانسه با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و دولت را شریک جنایات جنگی اسراییل دانستند.
tt-3-15:54

پربیننده ترین خبرها