سخنگوی رسانه ای حماس به العالم خبر داد:

دیدار هیأت فلسطینی با مقامات مصری؛ به‌زودی

يکشنبه 12 مرداد 1393 - 22:45

سخنگوی رسانه‌ای جنبش مقاومت فلسطین (حماس) با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: هیات فلسطینی امشب با مسوولان مصری دیدار می کند و آنها را در جریان جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

هیات فلسطینی برای مذاکره درباره طرح مصر برای آتش بس در غزه، به قاهره پایتخت مصر سفر کرده است.

فوزی برهوم روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هیات فلسطینی در این دیدار مسوولان مصری را در جریان اوضاع باریکه غزه و ابعاد جنایت ها و کشتارهای هر روزه رژیم صهیونیستی در غزه قرار خواهد داد.
 

"مقاومت فلسطین در مرزهای غزه در کمین هر تانک یا هر سرباز یا واحد نظامی دشمن صهیونیستی است."

وی خاطرنشان کرد، هیات فلسطینی خواستار رفع محاصره غزه و گشایش گذرگاه رفح و نیز همکاری مصر با ملت فلسطین و ایفای نقش پیشگام در توقف تجاوز صهیونیست ها به غزه است.
برهوم گفت: مقاومت فلسطین در مرزهای غزه در کمین هر تانک یا هر سرباز یا واحد نظامی دشمن صهیونیستی است که قصد ورود به غزه را داشته باشد.
سخنگوی رسانه ای حماس تصریح کرد: مقاومت، اشغالگران را دچار شکست سیاسی، نظامی و امنیتی کرده و آنها اکنون سر درگم شده اند.
برهوم اظهار داشت: اشغالگران وقتی در برابر مقاومت در جنگ زمینی و میدان نبرد ناکام ماندند و از زمین و هوا و دریا توسط مقاومت هدف حمله قرار گرفتند، اینک شروع به هدف قرار دادن مردم عادی به شکلی جنون آمیز کرده اند.
 

"عقب نشینی جزیی نیروهای اشغالگر از غزه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی سردر گم شده است."

وی افزود: مشکلی که اکنون وجود دارد نوع تفکر جنایت کارانه اشغالگران نیست زیرا در تمام سالهای درگیری، دنیا رژیم صهیونیستی را به خوبی شناخته است و بارها فلسطینی ها ، لبنانی ها و سایر کشورهای عربی و اسلامی از سوی این رژیم تهدید به حمله و بمباران و کشتار شده اند اما مشکل اصلی ما در نوع برخورد سازمان ملل و جامعه جهانی با این مساله است.
فوزی برهوم ادامه داد: وقتی سخن از ربوده شدن یک تفنگدار اسراییلی به میان می آید بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، مقاومت را مسوول آن اعلام می کند و خواستار آزادی او می شود و بعد از 24 ساعت هم بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) اعلام می کند که یقینا این افسر کشته شده در حالی که این راهی برای فریب افکار عمومی از سوی رژیم صهیونیستی است که با تبانی با آمریکا و سازمان ملل صورت می گیرد.

جنایات رژیم صهیونیستی با پوشش آمریکا و سازمان ملل
وی افزود: با وجود واکنش های فراوان که به ربوده شدن تفنگدار اسراییلی صورت گرفته اما درباره بمباران 130 مرکز متعلق به آنروا (آژانس امداد و اشتغال فلسطینیان) در باریکه غزه و شش مدرسه که در آن کشتار به راه افتاد و دو عضو آنروا کشته شدند، تا کنون نه از سوی بان کی مون و نه از سوی آمریکا هیچ عکس العملی دیده نشده است و آنان مسوولیت این جنایت ها را متوجه رژیم اشغالگر ندانسته اند.
سخنگوی رسانه ای حماس تاکید کرد این رفتار دوگانه و سکوت در برابر کشتار وسیع غیر نظامیان فلسطینی در غزه و نسل کشی موجود، بیانگر وجود پوششی از سوی سازمان ملل و دولت آمریکا برای ادامه یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.
برهوم خاطرنشان کرد که عقب نشینی جزیی نیروهای اشغالگر از غزه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی سردر گم شده و نمی داند چطور از غزه خارج شود و در ورطه بزرگی گرفتار شده است.
خاطرنشان می شود که هیات جنبش حماس به ریاست "عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، برای مذاکره درباره طرح مصر برای آتش بس در غزه از دوحه به مصر سفر کرده است.
بعد از اینکه رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته طرح آتش بس 72 ساعته در غزه را نقض کرد، مصر اعلام کرد که طرح این کشور برای اعلام آتش بس که به طرح صلح شناخته شده، همچنان به قوت خود باقی است.

پربیننده ترین خبرها